فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۶۴۰

قاچاق کفش در کشور افزایش یافت

 قاچاق کفش در کشور افزایش یافت

رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران ضمن تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته، ورود کفش قاچاق به کشور، روند کاهشی داشته، اما طی دو سال اخیر مجدداً از سر گرفته شده عنوان کرد: متاسفانه این رقم ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده این درحالیست که از حجم سه میلیارد دلاری صادرات در سال، سهم صنعت کفش، ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش تجارت نیوز،

جواد شعبان‌زاده، صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خود با موضوع برگزاری هشتمین نمایشگاه صنعت کفش و کیف، ضمن تاکید بر اینکه امروزه، صنعتگران کفش ما به دنبال بازارهای جدید هستند، اظهار کرد: بدین منظور شناسایی بازارهای جدید را از سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دادیم؛ در این راستا ۳۴ کشور مقصد صادراتی کفش را شناسایی و معرفی کفش و نمونه محصول ارائه شده است.  از سه میلیارد دلار صادرات در سال سهم صنعت کفش ۱۰۰ میلیون دلار است.

رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه اکنون در مرحله اعتمادسازی و ارائه طرح‌های مختلف و کیفیت کفش ایران به سایر کشورها هستیم، از برقراری ارتباط خوب و موثری جهت توسعه تجارت با تجار خبر داده و گفت: اغلب کفش‌هایی از ایران صادر می‌شوند، در پایه چهار دلاری و ارزان قیمت هستند؛ بنابراین به دنبال افزایش سهم صادرات در کفش‌های گران‌قیمت هستیم.

وی افزود: نمایشگاه صنعت کفش و کیف بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین رویداد این صنعت در کشور است؛ در این دوره از نمایشگاه، ۶۰۰ برند مطرح و تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه خواهند کرد و قریب به ٢۵٠٠ تاجر از ۳۴ کشور حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: هفتمین دوره این نمایشگاه در سایت نمایشگاهی استان قم برگزار شد که به خاطر تعداد بالای مشارکت‌کنندگان امسال در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه با حضور برندهای مطرح و تولیدکنندگان جوان برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه طی این رویداد برنامه‌های ویژه‌ای جهت هویت صنعت کفش خواهیم داشت. 

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه تعداد مشارکت کنندگان و برندها رشد ۵۰ درصدی و فضای نمایشگاهی رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت. همچنین پس از نمایشگاه صنعت کفش، نمایشگاه صنایع وابسته به کفش را در خردادماه سال آینده خواهیم داشت که در آن ۶۵۰ دستگاه تجهیزات عرضه خواهد شد.

شعبان‌زاده ضمن تاکید بر اینکه صنعت کفش به عنوان یک صنعت پاک و اشتغال‌زایی ‌شناخته می‌شود، گفت: ۸۰ درصد اشتغال این صنعت، خانگی و محله‌محور است. ۵۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول هستند و رتبه چهارم تا پنجم سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران، ادامه داد: این صنعت موتور متحرک ۷۰ صنعت دیگر است؛ بطوریکه بیش از ٣٠٠٠ محصول و مواداولیه در آن وجود دارد که نشانگر گستردگی این صنعت است.

وی ضمن اشاره به موضوع قاچاق در صنعت کفش، تصریح کرد: ورود کفش قاچاق طی سال‌های گذشته روند کاهشی داشته اما در این دو سال اخیر افزایشی شد بطوریکه رشد ۷۰ درصدی قاچاق را شاهد هستیم. 

شعبان‌زاده در ادامه با بیان اینکه ایران رتبه یازدهم صنعت کفش در جهان را داراست، گفت: استان قم، قطب تولیدی کفش است که بیش از ۷۰ درصد صادرات کفش کشور از تولیدات این استان صورت می‌گیرد.

این مقام صنفی- صنعتی تصریح کرد: قیمت مواداولیه در صنعت کفش ایران، بیشتر از سایر کشورهاست.

رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش‌ ایران در پایان گفت:  رشد سریع این صنعت میزان تقاضا برای برگزاری این نمایشگاه را بالا برده است. در صنعت کفش و تولیدات آن، اتفاق‌هایی رخ داده که به جهت تغییر سلیقه و مُد است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.