فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۴۲۲۸

دبیر علمی پنجمین کنفرانس فناوری نانو در گفتگو با تجارت نیوز:

به زودی تولید کاشی خورشیدی در ایران آغاز می‌شود

به زودی تولید کاشی خورشیدی در ایران آغاز می‌شود

دبیر علمی پنجمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق گفت: با دستیابی به دانش فنی ساخت کاشی های خورشیدی از این پس تولید این کاشی ها در ایران با حمایت علمی پژوهشگاه نیرو آغاز‌می‌شود.

نسترن ریاحی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز ، با بیان اینکه ایران در زمینه دانش نانو وضعیت بسیار خوبی درسطح جهانی دارد، گفت: فعالیت در زمینه علم نانو از سال 81 و 82 توسط ستاد فناوری نانو ریاست‌جمهوری آغاز شده و خوشبختانه امروز بعد از گذشت 15 سال فعالیت در این زمینه، فاصله چندانی با کشورهای پیشرو در جهان نداریم.

وی افزود: در حال حاضر ایران در دانش نانو رتبه هفتم را در جهان داراست و در این بخش از خیلی از کشورها جلوتریم.

ریاحی با اشاره به اینکه هم اکنون دانش نانو در ایران به خیلی صنایع از جمله صنایع پزشکی، کشاورزی و دارویی ورود کرده است، اظهار داشت: هدف از برپایی پنجمین کنفرانس فناوری نانو این است که این دانش در صنایع دیگری مانند صنعت برق که کمتر وارد شده، توسعه یابد.

وی ادامه داد: در کنفرانس فناوری نانو از فعالان صنعت برق و نیز خبرگان دانشجویی دعوت شده است، تا این دو گروه با برقراری ارتباط بیشتر، زمینه شناسایی مشکلات توسعه نانو در صنعت برق فراهم کنند و متناسب با آن مشکلات، راهکارهای علمی و قابل اجرا مورد بررسی قرارگیرد.

ویدئوی این مصاحبه را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

دبیرعلمی پنجمین کنفرانس فناوری نانو همچنین به امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه نیرو با کارخانه کاشی الوند در نخستین روز برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: با حمایت علمی و مالی این دو بخش، از این پس تولید کاشی خورشیدی که می‌تواند برای نماهای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، آغاز می‌شود.

به گفته ریاحی، با استفاده از کاشی‌های خورشیدی در نمای بیرونی ازاین پس انرژی برق مورد نیاز ساختمانها از طریق نور خورشید تولید و تامین می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.