کد مطلب: ۲۴۲۹۹۲

نوسانات ارز با بازار موبایل چه کرده است؟

نوسانات ارز با بازار موبایل چه کرده است؟

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از آغاز مجدد واردات گوشی‌های تلفن همراه به کشور خبر داده و نوسانات بازار گجت‌ها را ناشی از نوسانات لحظه‌ای بازار ارز دانسته است. سر زدن به فروشگاه‌های مختلف در پایتخت هر دو این شرایط یعنی رکود و نوسان قیمت در بازار موبایل را تایید می‌کند.

محسن حسینی: نوسانات بازار ارز از یک سو و اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از سوی دیگر موجب شده تا بازار تلفن‌های همراه مخصوصا گوشی‌های هوشمند با رکود همراه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین رابطه رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از آغاز مجدد واردات گوشی‌های تلفن همراه به کشور خبر داده و نوسانات بازار گجت‌ها را ناشی از نوسانات لحظه‌ای بازار ارز دانسته است. سر زدن به فروشگاه‌های مختلف در پایتخت هر دو این شرایط یعنی رکود و نوسان قیمت در بازار موبایل را تایید می‌کند.

تاثیر آشفتگی نرخ ارز بر بازار موبایل

مهدی محبی، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، همچنین در ارتباط با قیمت‌های کنونی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بر این باور است که با وجود عدم خرید و فروش، قیمت‌های کنونی با توجه به شرایط بازار، قیمت‌هایی منصفانه و مناسب هستند. در همین راستا خبرنگار تجارت‌نیوز با مروری بر قیمت نمونه‌هایی از گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ به مرور آنچه در هفته گذشته در بازار موبایل جریان داشته پرداخته است.

محبی زمان افت عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند در بازار را اواخر بهمن اعلام کرد و افزود: «تا زمانی که نوسانات بازار ارز به پایان نرسد و دلار به ثبات نرسد، رکود در بازار موبایل نیز ادامه خواهد داشت.» او همچنین گفته است که با وجود افزایش قیمت دلار، شاهد افزایش چشمگیری در بازار گوشی‌های هوشمند نیستیم.

نوسان قیمت در یک هفته

نوسانات بازار موبایل به صورت سنتی با قیمت برندهایی چون اپل و سامسونگ ارزیابی می‌شود. در همین راستا خبرنگار تجارت‌نیوز به بررسی قیمت چند مدل از این دو برند پرداخته است. قیمت‌ها در سه روز متفاوت از یک هفته ثبت شده‌اند. اقدامی که ناآرامی در بازار موبایل را به روشنی نمایان می‌کند.

البته باید در نظر داشت که ثبت قیمت‌ در بازار الزاما به معنای نرخ رسمی نیست و در برخی موارد مدل مذکور با قیمت اعلام شده در هیچ موردی برای خرید و فروش ثبت نشده است.

آیفون ۸، ۸ پلاس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و آیفون ایکس با همین ظرفیت در دسته تولیدات اپل و گوشی‌های هوشمند سامسونگ اس ۹ و ۹پلاس با ظرفیت‌ ۶۴ گیگابایت به عنوان نمونه‌های تغییر قیمت، بررسی شدند.

آیفون ۸ با گارانتی ۱۸ ماهه اینوو در روز ۱۵ اردیبهشت با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد در حالی که همین مدل، ۵ روز قبل با قیمت ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید و یک روز پیش از تاریخ ۱۰ اردیبهشت نیز ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر فروخته می‌شد.

آیفون ۸ پلاس هم در روز ۱۶ اردیبهشت با قیمت ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید. در حالی که همین مدل در نهم اردیبهشت ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت با گارانتی هماتلکام از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان را در بر می‌گرفت.

نوسانات قیمت در میان گوشی‌های هوشمند و پرچمداران برند سامسونگ البته کمتر از اپل بود. آخرین مدل سری اس سامسونگ یعنی گوشی گالکسی اس ۹ با ظرفیت ۶۴ گیگبابایت از نهم اردیبهشت با ۱۶ ماه جاری بازه‌ قیمتی از ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در برمی‌گرفت. مدل پلاس همین گوشی سامسونگ نیز از ۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متغیر بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.