خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۸۱۸۳

رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران خبرداد

پول اضافی موبایل‌های گران فروخته شده بازگردانده می‌شود

پول اضافی موبایل‌های گران فروخته شده بازگردانده می‌شود

رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران اعلام کرد که این اتحادیه در نظر دارد با همراهی دولت تمام فاکتورهای واحدهای صنفی دارای پروانه را رصد و چنانچه تخلفی ارزی در پرونده افراد وجود داشت حق اجحاف شده مصرف‌کنندگانی که در این بازار کالای مربوط به فناوران اطلاعات را خریداری کرده‌اند، پرداخت کند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران درباره تخلفات انجام شده از سوی واردکنندگان تلفن همراه به «تجارت‌نیوز» گفت: با افزایش نرخ ارز برخی از متولیان صنفی از آب گل آلود ماهی گرفته‌اند و برخی ناهنجاری‌ها در بازار رخ داده و برخی افراد، سوءاستفاده‌گری‌هایی از مردم داشته‌اند.

سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در ادامه توضیح داد: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت بسیاری از نمایندگی‌های معروف تلفن همراه و واحدهای صنفی فناوری اطلاعات ارز دولتی با نرخ چهار هزار و 200 تومان دریافت کرده‌اند و توانستند با بانک‌های عامل حساب ارزی باز کنند؛ این در حالی است که طی روزهای گذشته ما به عنوان متولیان صنفی بر این باور بودیم که هیچ یک از فعالان بازار ارز چهار هزار و 200 تومانی دریافت نکرده‌اند. اما با گزارش‌های حاصل شده، متوجه شدیم که 90 درصد شرکت‌ها ارز مورد نظر دولتی را دریافت اما کالاهای مورد نظر را با نرخ ارز آزاد به فروش رسانده‌اند.

او در توصیه‌ای به مردم افزود: اتحادیه در نظر دارد با همراهی دولت تمام فاکتورهای واحدهای صنفی دارای پروانه را رصد و چنانچه تخلفی ارزی در پرونده افراد وجود داشت حق اجحاف شده مصرف‌کنندگانی که در این بازار کالای مربوط به فناوران اطلاعات را خریداری کرده‌اند، پرداخت کند.

میرمهدی کمیجانی تصریح‌کرد: با افزایش نرخ ارز برخی از واحدهای صنفی فناوران رایانه از ادامه فعالیت در بازار صرف‌نظر کردند و درب بنگاه‌های خود را بستند. اما در این شرایط حدود 40 درصد نمایندگی‌ها ارز دولتی دریافت کرده‌اند و سودهای کلانی را به جیب زدند. به اعتقاد ما حق مصرف کننده در هر شرایطی باید پرداخت شود و حالا با جدی گرفتن بازرسی‌ها در سطح بازار در نظر داریم تا لیستی از متخلفان حوزه آیتی را منتشر و رسانه‌ای کنیم. به واقع هدف از این اقدام روشنگری در نحوه فعالیت افراد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.