کد مطلب: ۷۵۹۷۴۰

مایکروسافت هوش مصنوعی ChatGPT به سرویس‌های آفیس اضافه می‌کند

مایکروسافت هوش مصنوعی ChatGPT به سرویس‌های آفیس اضافه می‌کند

پس از اینکه مایکروسافت هوش مصنوعی ChatGPT را به مرورگر bing اضافه کرد و با استقبال زیاد کاربران مواجه شد، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد ChatGPT را به سرویس‌های آفیس خود نیز برای افزایش بهره‌وری اضافه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مایکروسافت اخیراً پیش‌نمایش محدود Bing «جدید» خود را راه‌اندازی کرده که با هوش مصنوعی محبوب این روزها یعنی ChatGPT ادغام شده و از یک مدل زبان «به‌روزشده» به نام مدل Prometheus قدرت می‌گیرد. اکنون گزارشی حاکی از آن است که سازنده ویندوز در حال آماده شدن برای رونمایی سایر محصولات مجهز به هوش مصنوعی از جمله Word، PowerPoint و Outlook است.

مایکروسافت ChatGPT را به آفیس اضافه می‌کند

The Verge به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که در هفته‌های آینده، مایکروسافت برنامه‌های بهره‌وری خود را برای ادغام فناوری هوش مصنوعی زبان OpenAI و مدل هوش مصنوعی آن توضیح خواهد داد.

همچنین، براساس بررسی‌های به‌دست آمده، مدل‌های GPT در Outlook برای بهبود نتایج جستجو، همراه با ویژگی‌هایی مانند پیشنهاد پاسخ به ایمیل‌ها و یکپارچه‌سازی اسناد Word برای بهبود نوشتن، آزمایش می‌شوند. مایکروسافت یک هفته پیش، از تجربه هوش مصنوعی مولد جدیدی در Microsoft Viva Sales خبر داد. این سرویس از سرویس Azure OpenAI و GPT برای ایجاد ایمیل‌های فروش استفاده می‌کند و شبیه به برخی از ویژگی‌هایی است که مایکروسافت در Outlook آزمایش کرده است.

مدل Prometheus، بر اساس یک مدل پیشرفته OpenAI، جستجوهای وب بینگ را متحول کرده است و ادغام آن در برنامه‌ها و تیم‌های اصلی مایکروسافت آفیس، سطح اعتماد این شرکت را به قابلیت‌های هوش مصنوعی خود نشان خواهد داد.

شایان ذکر است که مدل Prometheus در حال حاضر برای استفاده در برنامه‌های وب آفیس از طریق یکپارچه سازی نوار کناری Bing در مرورگر مایکروسافت اج (Edge) در دسترس است. در حال حاضر، این شرکت همچنین در حال کار بر روی راه‌هایی برای ایجاد نمودارها و گرافیک‌ها برای پاورپوینت است.

از سوی هم این شرکت ممکن است در ماه مارس در اعلامیه‌ای، اعلام کند که مایکروسافت چقدر قصد دارد که جستجو و برنامه‌های بهره‌وری خود را از طریق سرمایه‌گذاری OpenAI خود دوباره احیا کند.

همچنین گزارش شده است تعدادی از مدیران مایکروسافت فکر می‌کنند در زمینه هوش مصنوعی جدید Bing از گوگل جلوتر هستند. چرا که موتور جستجوی bing پس از ادغام با ChatGPT آنقدر محبوب شد که بیش از 1 میلیون نفر در 48 ساعت در لیست انتظار Bing ثبت‌نام کردند.

تغییرات bing مایکروسافت پس از ادغام با ChatGPT

با استفاده از فناوری ChatGPT بینگ (bing) می‌تواند به جای پیوند دادن نتایج به اطلاعات موجود در وب، پاسخ‌های انسانی بیشتری به سوالات ارائه دهد. هم گوگل و هم بینگ در حال حاضر اطلاعات مرتبطی را از پیوندها در بخش بالایی بسیاری از صفحات جستارهای جستجو نشان می‌دهند، اما پانل‌های نتایج Google به ویژه هنگامی که صحبت از جستجوی اطلاعات درباره افراد، مکان‌ها، سازمان‌ها و چیزها می‌شود، بسیار گسترده و حرفه‌‎ای‌تر عمل می‌کند.

بینگ در حال حاضر مانند ChatGPT است اما می تواند اطلاعات بیشتری را همراه با چت با کاربر ارائه دهد. ویژگی چت در بینگ همچنین می‌تواند انواع مانورهای سرگرم‌کننده را انجام دهد که کاربران می‌دانند؛ می‌توانند با ChatGPT، چت ربات OpenAI که از اواخر نوامبر در دسترس است، این مانورها را انجام دهند.

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ است که توسط OpenAI توسعه داده شده است که قادر به مکالمه به زبان طبیعی و تولید متن بر اساس ورودی ارائه شده به آن است. ChatGPT در مدت زمان کوتاهی به سرعت به اوج محبوبیت غیرقابل پیش‌بینی رسیده است.

مایکروسافت می‌گوید در هفته‌های آینده میلیون‌ها کاربر از طریق لیست انتظار دعوت خواهند شد و انتظار می‌رود که رکورد استفاده از بینگ شکسته شود. کاربرانی که می‌خواهند در لیست انتطار نسخه جدید بینگ قرار بگیرند باید ابتدا این موتور جستجو را به عنوان موتور پیش‌فرض کامپیوتر یا گوشی خود انتخاب کنند و یک کد QR را هنگام نصب آن اسکن کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به رشد سریع محبوبیت بینگ، زنگ خطر برای گوگل به صدا درآمده است. گوگل هر سال میلیاردها دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجویش در مرورگر سافاری به عنوان موتور پیش‌فرض قرار بگیرد، اما اگر تعداد بسبار زیادی از کاربران بخواهند به موتور بینگ و مرورگر اج سوئیچ کنند، گوگل قطعا سهم بزرگی از بازار خود را از دست خواهد داد.

در این هفته گوگل بارد (bard) را معرفی کرد، یک سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه‌ای که از مدل زبانی این شرکت برای برنامه‌های کاربردی گفتگو (LaMDA) استفاده می‌کند. اما بارد در برنامه دموی گوگل، به یک سوال پاسخی اشتباه داد و باعث ریزش 8 درصدی سهام آلفابت شد.

همچنین، برخلاف ChatGPT، Bard برای استخراج اطلاعات از وب طراحی شده است و آن را تبدیل به یک سرویس هوش مصنوعی منحصر به‌فرد و خلاقانه می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.