کد مطلب: ۸۳۶۰۹۳

اسنپ فود باز هم با اختلال روبرو شد

اسنپ فود باز هم با اختلال روبرو شد

روز گذشته، 19 تیرماه اسنپ‌فود با اختلال مواجه بود و کاربران بعد از وارد شدن به صفحه اسنپ‌فود با پیام این شرکت مبنی بر «به زودی برمیگردیم» روبرو می‌شدند. دلیل از دسترس خارج شدن سرویس اسنپ‌فود قطعی برق دیتاسنتر افرانت اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته قطع برق دامن اسنپ فود را هم گرفت و کاربران هنگام مراجعه به این اپلیکشین با پیام قطع سرویس به دلیل قطع برق سرورهای این شرکت مواجه شدند.

امروز 20 تیرماه نیز با مراجعه به صفحه اسنپ‌فود با همان پیام دیروزی مواجه می‌شویم. البته این پیام برای ساعت‌هایی بر روی صفحه اسنپ‌ فود قرار می‌گیرد و باز برداشته می‌شود. دلیل خروج از سرویس امروز اسنپ فود هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد مشکل این بخش از سرویس‌دهی شرکت اسنپ مسئله‌ای فراتر از قطعی برق باشد.

واکنش‌ها به قطعی برق دیتا سنتر افرانت

قطعی برق دیتاسنتر افرانت و به تبع آن خروج سرویس اسنپ فود در فضای مجازی و در بین کاربران بازتاب گسترده‌ای داشت. برخی مدیران نیز در همین فضا به ارائه دلایل چرایی قطع برق پرداختند.

مظفری مدیر اجرایی گرین‌وب، در توییتر نوشت، اختلال در سرویس اسنپ‌فود به دلیل قطعی برق در دیتاسنتر افرانت در خیابان بهشتی تهران رخ داده است. به گفته او این دومین قطعی برق دیتاسنتر افرانت در ۳۰ روز گذشته است که حدود ۷۵ دقیقه طول کشید.

همچنین محسن مالکی، معاون بازرگانی افرانت، در خصوص قعی برق دیتاسنتر افرانت گفت: «شرکت‌ها در دو موضوع به نهادهای بالادستی وابستگی دارند؛ برق و اینترنت. به همین دلیل قطعی برق دیتاسنتر را تا یک حدی می‌توانیم کنترل کنیم. مشکل ایجاد شده از ناحیه زیرساخت‌های انرژی است که در کنترل ما نیست.

براساس استانداردهای دیتاسنتر در ایران، سطح ۱ دیتاسنتر (پایین‌ترین سطح) می‌تواند از یک مسیر واحد برای سیستم، برق و خنک کننده فراهم کند و اجازه دارد تا ۲۸.۸ ساعت از کار افتادگی در سال داشته باشید.

معاون بازرگانی افرانت در خصوص تامین برق اضطاری اظهار کرد:« ما به تمهیداتی برای جلوگیری از این قطعی‌ها اندیشیده‌ایم ولی برخی مشکلات فنی از کنترل ما خارج است؛ اما لایه‌ای که تحت کنترل ما است، کاملاً پایدار و مورد اعتماد است.»

مالکی در پاسخ به این سوال که تجهیزات پشتیبان در این شرایط چگونه قابل استفاده است پاسخ داد: «اگر برق قطع شود، ما تجهیزات پشتیبان داریم، اما آن هم محدودیت دارد؛ زیرا در کشور قطعی برق و افت ولتاژ بسیار زیاد است. برق پشتیبان هم محدودیت خودش را دارد، برای آنها هم ذخیره در نظر گرفته شده است به همین دلیل اگر برق شهر زیاد قطع شود، ما هم به مشکل برمی‌خوریم.»

منبع: کارنگ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.