کد مطلب: ۸۴۲۹۵۱

زارع‌پور: ما دومین کشور دارای اختلال اینترنت در دنیا نیستیم

زارع‌پور: ما دومین کشور دارای اختلال اینترنت در دنیا نیستیم

وزیر ارتباطات گفت: بخشی از گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران در مورد وضعیت اینترنت بی‌انصافی است و تهیه‌کنندگان آن هم قبول دارند که این گزارش اشکالاتی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز، چهارم مرداد، هیئت دولت در جمع خبرنگاران به گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک تهران درباره وضعیت اینترنت کشور واکنش نشان داده، برخی از اطلاعات این گزارش را «بی‌انصافی» خوانده و برخی از نکات آن را «خوب» ارزیابی کرد.

زارع‌پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره این که اینترنت ایران دومین اینترنت پراختلال در دنیاست، به صراحت اعلام کرد: «به هیچ وجه این شکلی نیست که ما دومین کشور دارای اختلال اینترنت در دنیا هستیم.»

او در مورد یکی دیگر از یافته‌های این گزارش که مربوط به موضوع فیلترینگ سایت‌های پرکاربر جهان در کشور ماست نیز گفت: «یکی از پایه‌های این گزارش این است که از ۱۰۰ سایت پربیننده در دنیا، ۳۰ درصد در ایران فیلتر است. در حالی که یک‌سوم از آن سایت‌ها در همه جای دنیا با محدودیت روبه‌رو شده و غیر اخلاقی هستند.»

به گفته وزیر ارتباطات، تهیه‌کنندگان این گزارش به بعضی از اشکالات گزارششان اذعان دارند: «به تهیه‌کنندگان این گزارش گفتیم که گزارشتان اشکالاتی دارد و آن‌ها هم اشکالات را قبول داشتند.»

طبق آن‌چه زارع‌پور اعلام کرده است وزارت ارتباطات با تهیه‌کنندگان این گزارش جلسه‌ای داشته و قرار شده «این جلسات ادامه پیدا کند تا آن‌ها بتوانند گزارشی مبتنی بر واقعیات کشور تهیه کنند.» زارع‌پور با بیان این که از هر نقد و پیشنهادی برای بهبود وضعیت شبکه استقبال می‌کنیم، اعلام کرد: قرار شد این کار ادامه پیدا کند و بخش خصوصی بتواند گزارش‌های فصلی تهیه کند و ما داده‌ها را به آن‌ها بدهیم.

وزیر ارتباطات البته برخی از نکات این گزارش را هم مثبت ارزیابی کرده و گفت: در این گزارش مواردی مثل عدم توسعه مناسب زیرساخت‌های ارتباطی کشور نیز مطرح شده بود که از نکات خوب این گزارش بود.

حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران خط قرمز ماست

عیسی زارع‌پور همچنین به موضوع تصویر منتشرشده از سیستم مانیتورینگ در پیام‌رسان «بله» که مورد تایید این پیام‌رسان نیز بود، واکنش نشان داده و گفت: بعد از این که این عکس منتشر شد به دوستان در سازمان فناوری اطلاعات مأموریت دادم که این موضوع را بررسی کنند. جلساتی برگزار شد و مستنداتی را دیدیم. دیروز هم سازمان فناوری بیانیه منتشر کردند.

او در ادامه تاکید کرد: «به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که هم پیام‌رسان‌های بله و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی مردم هستند. حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آن‌ها خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.»

به گفته او، در تمام پیام‌رسان‌ها حتی پیام‌رسان‌های خارجی شما می‌توانید محتوای غیرمجاز در گروه‌ها و کانال‌ها را گزارش دهید. این تصویر از مکانیزمی بود که برای پایش کانال‌ها و گروه‌ها و مقابله با محتواهای غیر مجاز، استفاده می‌شود.

منبع: زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله ما رکورد زدیم اول شدیم.