خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۵۹۶۲

سایت طاقچه از دسترس خارج شد

سایت طاقچه از دسترس خارج شد

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از اختلال در سایت طاقچه خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حواشی و واکنش‌ها به انتشار تصویری از کارکنان پلتفرم «طاقچه» که با تحریم برخی ناشران مذهبی، سازمان‌ها و انتقاد وزیر ارشاد همراه شد، این پلتفرم با انتشار اطلاعیه‌ای سعی در توضیح ماجرا برای روشن‌شدن افکار عمومی و پایان دادن به حواشی ایجاد كرد. اما اطلاعیه ۳ بندی «طاقچه» نیز افاقه نکرد تا گمانه‌زنی‌ها درباره جلوگیری از فعالیت این پلتفرم بیش از پیش قوت بگیرد.

اما امروز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام کرد که بر اساس اسناد بالادستی و در راستای «ساماندهی سکو‌های نشر کتاب دیجیتال» از فعالیت طاقچه ممانعت به عمل می‌آورد. این مرکز در اطلاعیه خود با اشاره به ماده ۲ قانون نحوه مجازات اشخاص که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند (مصوب سال ۱۳۸۶)، تصریح کرد که همه سکو‌های ارائه‌دهنده محتوا‌های فرهنگی مکلف به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و به دلیل اینکه سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال طاقچه تاکنون اقدام به دریافت مجوز‌های قانونی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این وزارتخانه نکرده، از فعالیت آن ممانعت به عمل می‌آورد.(اطلاعات آنلاین)

طاقچه چیست؟

طاقچه یک نرم‌افزار کاربردی کتابخوان الکترونیکی و فروشگاه برخط (آنلاین) است که از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۳ به‌طور رسمی رونمایی شد. از جمله اهداف این نرم‌افزار سهولت در دسترسی قانونی به کتاب، کتاب صوتی، مجله و روزنامه‌ها به شکل الکترونیکی است. نرم‌افزار «طاقچه» در حال حاضر به شکل چندسکویی در سه نسخه اندروید، آی‌اواس و کتابخوان تحت وب ارائه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.