کد مطلب: ۸۵۶۲۶۸

اعلام آمار جدید سرعت اینترنت در ایران و جهان

اعلام آمار جدید سرعت اینترنت در ایران و جهان

سایت جهانی «اسپیدتست» تازه‌ترین آمار خود از وضعیت سرعت دانلود، آپلود و میزان تاخیر اینترنت در کشورهای جهان را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «اسپیدتست» کیفیت و سرعت اینترنت همه کشورهای جهان را می‌سنجد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه‌بندی آنها نشان می‌دهد. این سایت برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان از شاخص میانه (Median) استفاده می‌کند. «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است.

بر اساس تازه‌ترین آمار که مربوط به یک ماه گذشته است، اینترنت سیار ایران بدون تغییر نسبت به ماه پیش از آن به جایگاه ۶۷ از میان ۱۴۳ کشور جهان و اینترنت ثابت با سه رتبه افت به جایگاه ۱۴۸ در میان ۱۸۲ کشور جهان رسیده است

آخرین آمار مربوط به سرعت اینترنت جهان و ایران

«میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت کشور ۱۲.۱۱ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۲.۶۰ و میزان تاخیر ۲۸ میلی‌ثانیه است. بر اساس همین شاخص سرعت دانلود اینترنت سیار ۳۳.۴۴ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۰.۱۷ مگابیت‌برثانیه و میزان تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت سیار در جهان اکنون ۴۲.۳۵ مگابیت‌برثانیه، آپلود ۱۰.۰۴ مگابیت‌برثانیه و میزان تاخیر ۲۸ میلی‌ثانیه است. همچنین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان بر اساس این شاخص ۸۲.۵۶ مگابیت‌برثانیه، سرعت آپلود ۳۶.۸۰ مگابیت‌برثانیه و میزان تاخیر ۹ میلی‌ثانیه است.(ایرنا)

آخرین آمار مربوط به سرعت اینترنت جهان و ایران در گزارش ماه قبل اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته بود.

در گزارش اسپیدتست برای ژوئیه ۲۰۲۳، میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان کم شده، اما اینترنت ثابت سریع‌تر شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایرانسل و همراه اول یه سایت هم به زور باز میکنن سرعت 33 مگا بیت کجا بوده اخه!!؟؟ اسیا تک دارم با سرعت 6 مگ همه جوره از ایرانسل و همراه اول سرعتش بهتره پس نتیجه میگیریم 2 مگابیت اگه باشن!!!