کد مطلب: ۸۵۹۵۵۰

آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران

آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تازه‌ترین گزارش خود آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در تازه‌ترین گزارش خود جزئیاتی از عملکرد خود در سال گذشته را اعلام کرده است. این مرکز در ابتدای گزارش خود با اشاره به زیرساخت تجارت الکترونیکی، آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران را اعلام کرده است.

طبق این گزارش مفهوم شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه، محاسبه نسبت تعداد مشترکین خطوط تلفن همراه به جمعیت کل کشور است، بنابراین براساس آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، تعداد کل مشترکین تلفن همراه تا پایان سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۴۸ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۳۰۸ بوده و ضریب نفوذ تلفن همراه حدود ۱۷۵ درصد اعلام شده است.

با توجه به این آمار، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در سال گذشته با رشد پنج درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است. در بخش دیگری از این گزارش به ضریب نفوذ اینترنت پهن باند هم اشاره شده است؛ مطابق با آمار ارائه شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ۱۳۷ درصد اعلام شده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هشت درصد رشد داشته است.

همچنین مطابق با این آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ درصد از ارتباطات پهن باند سیار به شبکه ‌۳G و حدود ۹۱ درصد مربوط به شبکه ۴G بوده است. از سوی دیگر در سال گذشته تعداد کل مشترکین اینترنت پهن باند حدود ۱۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۴۷ بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۹ درصد رشد داشته است.

از ابتدای راه‌اندازی زیرساخت کلید عمومی در کشور در مجموع چهار میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۲۵ گواهی امضای الکترونیکی برای کاربران نهایی صادر شده است؛ با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه کاربری گواهی امضای الکترونیکی در کشور و افزایش تعداد سامانه‌های مجهز به زیرساخت کلید عمومی، تعداد گواهی‌های صادر شده برای کاربران نهایی در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار و ۸۴۳ فقره بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۴ درصدی داشته است.(ایسنا)

آخرین آمار سرعت اینترنت در ایران

«اسپیدتست» کیفیت و سرعت اینترنت همه کشورهای جهان را می‌سنجد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه‌بندی آنها نشان می‌دهد. این سایت برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان از شاخص میانه (Median) استفاده می‌کند. «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است.

بر اساس تازه‌ترین آمار که مربوط به یک ماه گذشته است، اینترنت سیار ایران بدون تغییر نسبت به ماه پیش از آن به جایگاه ۶۷ از میان ۱۴۳ کشور جهان و اینترنت ثابت با سه رتبه افت به جایگاه ۱۴۸ در میان ۱۸۲ کشور جهان رسیده است.(ایرنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.