کد مطلب: ۹۰۸۰۴۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

لذت تجربه بازی در کنار دوستان/ بهترین بازی‌های دونفره آفلاین PS۵ کدام‌اند؟

لذت تجربه بازی در کنار دوستان/ بهترین بازی‌های دونفره آفلاین PS5 کدام‌اند؟

دنیای امروز بازی‌های ویدئویی تبدیل به جهانی شده که گیمرها از یک سر دنیا با دیگر گیمرها تعامل پیدا می‌کنند و بازی‌های آنلاین توانسته بازار ویدئوگیم را قبضه کند. ماهیت بازی‌های ویدئویی اما در ابتدا بازی کردن دور هم گیمرها بود و کسانی که نزدیک به ۳۰ سال داشته باشند، خاطره بازی‌های دونفره‌ای را که در یک خانه انجام می‌شد حتماً به یاد دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازی‌های دونفره هنوز هم با قدرت و محبوبیت فراوان، به حیات خود ادامه می‌دهند و در این مطلب به بهترین بازی‌های دونفره کنسول PS5 می‌پردازیم؛ بازی‌های دونفره آفلاینی که می‌توانید در کنار خانواده یا دوستان خود در کنسول جدید سونی تجربه‌شان کنید.

بازی Sackboy: A Big Adventure

sackboy-big-adventure-key-promo-art

بازی سک‌بوی: یک ماجراجویی بزرگ در واقع دنباله‌ای بر بازی‌های موفق و محبوب Little Big Planet است که از کنسول پلی‌استیشن ۳ سونی، تبدیل به همراه همیشگی کنسول‌های این کمپانی ژاپنی شدند. بازی‌های لیتل بیگ پلنت عناوینی هستند در سبک پلتفرمر (سکوبازی) که همه گیمرها می‌توانند از آن لذت ببرند. در بازی سک بوی بازیکنان می‌توانند به صورت دونفره مراحل را پیش ببرند و نکته مهم اینجاست که طراحی مراحل بازی طوری است که حس کار گروهی به گیمر القا می‌شود. بعضی از مراحل هم کلاً به صورت اختصاصی دونفره هستند و پیشرفت در این مراحل از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید به صورت دونفره انجام دهید. موسیقی بازی در خدمت گیم‌پلی است و اتمسفری می‌سازد که لذت بازی دوچندان شود. گرافیک کارتونی و بی‌نظیر بازی به همراه گیم‌پلی خلاقانه سک‌بوی را به یک بازی دونفره آفلاین قدرتمند برای PS5 تبدیل می‌:ند.

بازی It Takes Two

it-takes-two-aufmacher-800-1200x800_c

بازی «دو نفر لازمه» همان‌طور که از اسمش برمی‌آید یک بازی دونفره خاص آفلاین است که در سال عرضه‌اش توانست جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. این بازی بازگشتی است به دوران بازی‌های دونفره و یک نامه عاشقانه برای تمامی گیمرهایی است که حالا بزرگ‌تر شده‌اند و می‌خواهند با دنبال کردن نوستالژی‌های خود در دنیای ویدئوگیم، یک تجربه جدید برای خود رقم بزنند. بازی جدا از اینکه برای گیمرهای قدیمی‌تر جذاب است و آنها را همراه خود می‌کند توانسته با قرار دادن فاکتورهایی مدرن در گیم‌پلی بازی، آن را برای گیمرهای جدیدتر هم جذاب سازد. شما در این بازی در نقش یک زن و شوهر فرو می‌روید که تبدیل به موجوداتی کوچک شده‌اند و قصد دارند به فرزند خود کمک کنند. داستان بازی فارغ از اینکه به بنیان خانواده اشاره دارد و درس‌های بزرگی به بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها می‌دهد بهانه‌ای است برای سر زدن به ژانرهای مختلف بازی. در واقع با اینکه در بازی It Takes Two با یک بازی پلتفرمر روبه‌رو هستیم اما گیم‌پلی بازی دائماً در حال تغییر است و گاهی ممکن است شما مشغول یک بازی اکشن باشید یا یک بازی نقش‌آفرینی یا حتی یک بازی رزمی. مینی‌گیم‌های متعددی که درون بازی قرار گرفته هم باعث می‌شود جدا از بخش اصلی و داستانی بازی بتوانید با انجام این مینی‌گیم‌ها، بیشتر و بیشتر در دنیای جادویی بازی غرق شوید.

بازی Overcoocked! All You Can Eat

50582485598_3a5a9ab18f_o.0

در بازی Overcoocked! All You Can Eat شما دائم حس گرسنگی و البته اضطراب پیدا خواهید کرد چراکه قرار است با کمک سازندگان خلاق این بازی وارد دنیای آشپزی شوید. این بازی از یک تا چهار نفر را به صورت آفلاین پوشش می‌دهد و شما در نقش آشپزهایی ماهر وارد جهان بازی می‌شوید و در هر مرحله وظیفه دارید ماموریت‌های بازی را به‌درستی سپری کنید. آشپزی در دنیای Overcoocked! All You Can Eat مثل آشپزی در دنیای واقعی یا حتی سایر بازی‌ها نیست. به‌ عنوان مثال ممکن است در یک بالون روی هوا که هر از گاهی یک اژدها به سمتش حمله می‌کند آشپزی کنید یا وارد یک سفینه فضایی شوید که مواد اولیه‌اش در یک بخش سفینه است و لوازم پخت‌وپز در یک سمت دیگر و درِ بین این دو هر از گاهی باز و بسته می‌شود. حتی ممکن است روی یک قایق در دریای توفانی آشپزی کنید یا مجبور شوید در یک معدن زیرزمینی که خطرات زیادی در اطرافش وجود دارد غذا بپزید. شما باید در این بازی کار تیمی انجام دهید و با کمک هم‌تیمی‌های خودتان چالش‌های هر مرحله را سپری کنید و سفارش مشتریان را آماده کنید. بازی آن‌قدری بامزه و هیجان‌انگیز است که امکان ندارد در حین تجربه آن وارد فضای جیغ و داد از شادی نشوید و به شما تضمین می‌دهیم تجربه Overcoocked! All You Can Eat ارزش‌اش را برای خلق یک فضای شاد دوستانه دارد.

بازی Diablo IV

Diablo_4_Open_Beta_cover.0

سری بازی‌های دیابلو از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی با المان‌های Hack N Slash در تاریخ است. این بازی‌ها عمری بیش از ۲۵ سال دارند و نسخه چهارم بازی یکی از بهترین آنهاست. چهارمین دیابلو تمرکز زیادی بر مبارزات گذاشته و توانسته صحنه‌های اکشن زیبایی خلق کند. تنوع بالای دشمنان و انیمیشن‌های مختلفی که برای مبارزات در نظر گرفته شده در کنار گرافیک چشم‌نواز بازی کاری کرده که گیمرها از لحاظ بصری، مدهوش این عنوان شوند. در این بازی پنج کلاس شخصیتی برای کاراکترها در نظر گرفته شده که سراغ هر یک بروید، یک تجربه متفاوت از بازی را حس می‌کنید و این موضوع ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد. گیمرها شخصیت خود را ارتقا می‌بخشند و به مهارت‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند که مبارزات را نفسگیرتر کرده و خوشبختانه بازی برخلاف بسیاری از عناوین هم‌رده خود کوشیده ویژگی‌های ارتقابخشی شخصیت‌ها و مهارت‌هایشان را پیچیده طراحی نکند و همه چیز طوری باشد که گیمرهای ناآشنا با این سبک بازی‌ها هم به‌راحتی با آن کنار بیایند. نکته مهم اینجاست که بازی بیش از ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی مفید در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با خیال راحت با تهیه این بازی مطمئن باشید که دست‌کم چند ماهی با دنیای تاریک و وهم‌انگیز و فانتزی‌گونه آن سرگرم خواهید بود.

بازی Tekken 8

tekken-8-artwork-1200x800

هشتمین بازی از سری عناوین تکن چند ماهی است که برای نسل جدید عرضه شده و توانسته به یکی از بهترین بازی‌های فایتینگ (رزمی) چند سال اخیر تبدیل شود. در این بازی شخصیت‌های محبوب و قدیمی این سری حضور دارند و چندین کاراکتر جدید هم به لیست مبارزان اضافه شده تا رسم همیشگی حضور شخصیت‌های تازه در هر بازی حفظ شود. داستان بازی ادامه‌ای بر تکن ۷ است و نبرد کازویا با پسرش جین را نشان می‌دهد که حالا بعد از کشته شدن هیهاچی میشیما نیز همچنان ادامه دارد. گرافیک بازی یکی از بهترین گرافیک‌ها در بازی‌های رزمی است و انیمیشن‌ فنون مبارزات و چهره شخصیت‌ها حین رقابت با یکدیگر آنچنان طبیعی از آب درآمده که کاملاً حس و حال یک بازی امروزی را به مخاطب منتقل کند. در این بازی ۳۲ مبارز حضور دارند که با عرضه DLC (بسته‌های الحاقی) در آینده تعداد آنها احتمالاً به ۵۰ نفر برسد. مبارزان قدیم در تکن ۸ با قدرت برگشته‌اند و در کنار فنون قدیمی خود، حرکات جدیدی دارند و مبارزان جدید نیز سبک و سیاق رزمی کاملاً جدیدی دارند و تداعی‌کننده هیچ کاراکتری از دیگر بازی‌های رزمی نیستند. نکته مهم اینجاست که بازی برای اولین بار دو نوع کنترل برای مبارزه‌ها در نظر گرفته که یک مدل از آن برای افرادی است که کمتر با بازی‌های رزمی سروکار داشته‌اند و در آن وارد نیستند. در این سبک مبارزه همه چیز با فشردن چند دکمه اصلی روی کنترلر انجام می‌شود و می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن، مهلک‌ترین ضربات را روی دشمن پیاده کنید. درجه‌بندی سختی بازی نیز از آسان تا سخت را دربر می‌گیرد تا از آماتورترین گیمرها و حرفه‌ای‌ترین بازی‌بازها بتوانند با آن همراه شوند. ناگفته نماند در کنار تکن چند بازی رزمی دونفره جذاب دیگر مانند مورتال کمبات، استریت فایتر ۶ و ناروتو وجود دارد که هر یک حال‌وهوای خود را دارند. کمبات یک بازی خشن رزمی است و ناروتو در دنیای انیمه‌ای این بازی می‌گذرد و برای دوستداران انیمه گزینه بهتری برای تجربه یک بازی رزمی خواهد بود.

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

1853158

جدیدترین عنوان از بازی‌های لاک‌پشت‌های نینجا گیمرها را به دوران طلایی بازی‌های شورشی یا به بیانی بهتر عناوین Beatem Up می‌برد. بازی‌هایی که در آن شما به همراه دوستانتان طی چند مرحله و شکست دادن دشمنان، در نهایت به غول آن مرحله می‌رسیدید (که نسل تازه گیمرها از آن به عنوان باس فایت یاد می‌کند) و آن را شکست می‌دادید و سپس به مرحله بعد می‌رفتید. شاید سردمدار این بازی‌ها عنوان Streets OF Rage یا همان شورش در شهر به‌ نظر برسد اما بازی‌های لاک‌پشت‌های نینجا نیز در زمان قدیم یکی از عناوین پرآوازه این ژانر بازی‌ها بودند که در پکیج Cowabanga Collection (که اتفاقاً آن هم برای کنسول PS5 عرضه شده) چندین بازی قدیمی این سری قرار گرفته است. بازی جدید اما ضمن ادای دین به همین عناوین قدیمی، یک روح تازه در بازی‌های شورشی دمیده و گیم‌پلی آنها را مدرن‌تر کرده تا بتوان در سال ۲۰۲۴ هم از آن لذت برد. گرافیک بازی دوست‌داشتنی است و صداگذاری و موسیقی بازی بی‌نظیر است و از همه مهم‌تر حضور کاراکترهای جدیدی به جز چهار لاک‌پشت نینجای معروف باعث شده ارزش تجربه بازی بالاتر برود. بازیکنان باید طی ۱۶ مرحله با دشمنان مختلف بجنگند و بازی پس از به پایان رسیدن هم ارزش تکرار بالایی دارد چراکه ماموریت‌های مختلفی در هر مرحله گنجانده تا بتوان با انجام آنها خود را به چالش کشید. 

در این مطلب سعی کردیم شما را با چند مورد از بهترین بازی‌های آفلاین دونفره PS5 آشنا کنیم و در هر سبک به چند بازی اشاره کنیم. شما کدام یک از این عناوین را بازی کرده‌اید و فکر می‌کنید جای چه بازی دونفره آفلاین جدید دیگری در فهرست برترین بازی‌های آفلاین دونفره PS5 ما خالی است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

اخبار حوزه ویدئوگیم را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.