خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۰۶۱۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سیب مصنوعی در درخت اپل / هوش مصنوعی به iOS وارد می‌شود

سیب مصنوعی در درخت اپل / هوش مصنوعی به iOS وارد می‌شود

خبرهای موثق و اعلام‌شده حاکی از آن است که اپل در حال نهایی کردن قرارداد خود با شرکت OpenAI، پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، برای ادغام قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی در سیستم‌عامل جدید iOS است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هنوز جزئیات دقیقی از نحوه ادغام هوش مصنوعی OpenAI در iOS منتشر نشده است، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شاهد قابلیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف باشیم. این اتفاق می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کند و تجربه کاربری را به طرز چشمگیری ارتقا دهد. 

پیش از این سامسونگ با معرفی Galaxy AI، در این حوزه پیشگام شده بود. باید دید قابلیت‌های پیش‌ رو در سیستم‌عامل جدید iOS چگونه با رقیب خود رقابت می‌کند.

میوه مصنوعی در دامن رقیب

هوش مصنوعی به عنوان یک برگ برنده در دست افراد، شرکت‌ها و برندهای معروف دنیا را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی خود از مجموعه‌ای از قابلیت‌ها به‌‌واسطه Galaxy AI پرده‌برداری می‌کند. این رابط هوشمند می‌تواند در کاربری این گوشی‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.  

هوش مصنوعی در گذشته‌ای نه‌چندان دور توانست توجه زیادی به خود جلب کند. ویروس هوش مصنوعی به بدنه بسیاری از علوم و صنایع رخنه و نفوذ کرد و امروزه بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان از این ابزار استفاده می‌کنند. طراحان و مدیران سامسونگ توانستند با استفاده از این ابزار پیشرفته، کاربری محصولات خود را برای مشریان ارتقا دهند و تبدیل به سردمداران عرصه هوش مصنوعی در گوش‌های هوشمند شوند. 

رویکرد سامسونگ با رقیب دیرینه خود یعنی اپل تفاوت‌هایی دارد. اول اینکه سامسونگ از هوش مصنهوعی برای ارائه برخی از قابلیت‌های سرگرم‌کننده به کاربران خود استفاده می‌کند. اپل اما به ارتقای عملکرد اساسی گوشی‌های خود توجه کرده و از توانایی‌های هوش مصنوعی به منظور بهبود دستیار صوتی هوشمند یعنی سیری بهره می‌جوید یا دوربین را با سیستم‌های بهتری به شما ارائه می‌دهد. 

سیب مصنوعی در درخت اپل

به طور کلی هوش مصنوعی امکانات و قابلیت‌های زیادی به شما می‌دهد. ولی نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم شخصی افراد وجود دارد. از این رو هوش مصنوعی نیازهای جدیدی از جمله ساخت ابزارهای قانونی برای ایجاد محدودیت و حفاظت از حریم شخصی افراد را برطرف می‌کند. 

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال پیشرفت و تکامل است. قابلیت‌هایی به این سازه در حال اضافه شدن است که برخی از آنها می‌توانند به‌کلی سیستم‌های کاربری را متحول کنند. به طور هوش مصنوعی دست سوم آدمی به حساب می‌آید. بازویی قدرتمند که اپل با استفاده‌ای هوشمندانه اما نگران‌کننده از آن به بهبود کاربری خود پرداخته است. این کاربری هوش مصنوعی شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور ما را به سمتی ببرد که دیگر خود رغبتی برای انجام یا رسیدگی به امور نداشته باشیم و دستیار هوشمند، تمام فعالیت‌ها را برای ما ساده و حل کند.

سیری یا دستیار هوشمند اپل به وسیله هوش مصنوعی به قابلیت‌های جدیدی دست می‌یابد. برخی از این ویژگی‌ها باعث می‌شوند سیری همیشه بیدار یا فعال باشد. مساله‌ای که شاید خیلی‌ها را ناراضی کرده باشد. هوش مصنوعی کنترل شما بر گوشی یا دیوایس را کاهش می‌دهد. 

ورود هوش مصنوعی iOS جدید

سیستم‌های دوربین اپل در گوشی‌های آیفون نقطه قوت این شرکت تا سال‌های سال بوده‌اند. این مساله با ظهور گوشی‌هایی که با تمرکز بر دوربین و سیستم‌های آن طراحی شدند کمی کنار رفت و سلطه غول‌های بازار گوشی یعنی سامسونگ و اپل را در این عرصه‌ها از بین برد. شما بهترین دوربین را در یک گوشی سامسونگ پیدا نمی‌کنید. در واقع مجموعه‌ای از ویژگی‌ها ارائه می‌شود و این امتیاز برند اپل یا رقیب دیرینه‌اش است.

اپل در سیستم‌عامل جدید خود کیفیت عکاسی گوشی‌هایش را بیشتر از قبل بهبود بخشیده است. از طرف دیگر همان‌طور که اشاره شد، دستیار هوشمند شما یعنی سیری، به قابلیت‌های جدیدی دست یافته است. 

باید دید تمام این تدابیر اندیشیده‌شده در طراحی و بهره‌جویی از ابزار هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند چگونه به تکامل می‌رسد. هوش مصنوعی هنوز در مرحله بلوغ است. هنوز در حال یادگیری است و بشر آن را تربیت می‌کند. باید دید این پختگی چه زمانی حاصل می‌شود و چه نتیجه‌ای دربرخواهد داشت. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.