خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۷۲۱

گوشی‌های تاشو ۲۰۲۴ سامسونگ احتمالاً بدون تراشه اگزینوس عرضه می‌شوند

گوشی‌های تاشو ۲۰۲۴ سامسونگ احتمالاً بدون تراشه اگزینوس عرضه می‌شوند

سامسونگ احتمالاً قصد دارد در گوشی‌های تاشدنی ۲۰۲۴ خود به‌طور انحصاری از تراشه‌ اسنپدارگون ۸ نسل ۳ استفاده کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای استفاده‌ی انحصاری از تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گوشی‌های تاشوی ۲۰۲۴ خود، یعنی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی فلیپ ۶ است.

پیش‌از‌این تصور می‌شد که سامسونگ در برخی از مدل‌های گلکسی زد فلیپ از تراشه‌ اگزینوس استفاده کند؛ هرچند از اولین نسل گوشی‌های تاشو تاکنون، سامسونگ به‌طور انحصاری از چیپ‌های کوالکام استفاده کرد.

گزارش‌ها می‌گویند که استفاده از اگزینوس به‌جای اسنپدراگون حداقل در یک مدل تاشو به‌دلیل تیراژ تولیدی، برای سامسونک پرهزینه خواهد بود. ظاهراْ تنها زمانی استفاده از اگزینوس برای سامسونگ مفید و سودآورد است که تیراژ تولیدی به‌اندازه‌ی سری S باشد.

استراتژی سامسونگ در زمینه‌ استفاده از تراشه در چند سال گذشته، به‌صورت مرتب در حال تغییر بوده است. چندین سال سامسونگ بسته به منطقه‌ی عرضه، در سری پرچم‌دار از اگزینوس یا اسنپدراگون استفاده می‌کرد؛ اما در سری گلکسی اس ۲۳، سامسونگ با کوالکام قرارداد عرضه‌ی اسنپدراگون در سراسر جهان را امضا کرد.

در نهایت یک سال بعد، سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۴ نسخه‌ اگزینوس را مجدداْ در برخی از مناطق عرضه کرد؛ هرچند گلکسی اس ۲۴ اولترا منحصراْ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود. ناگفته نماند که تغییر در تراشه باعث تفاوت قیمت گوشی سامسونگ در مناطق مختلف می‌شود.

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.