فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۷۵۶

اعضای سابق هیئت مدیره OpenAI همچنان سم آلتمن را برای مدیریت مناسب نمی‌دانند

اعضای سابق هیئت مدیره OpenAI همچنان سم آلتمن را برای مدیریت مناسب نمی‌دانند

دو عضو سابق هیئت مدیره OpenAI همچنین معتقدند که دولت‌ها باید بر شرکت‌های هوش مصنوعی پیشرو نظارت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دو عضو سابق هیئت مدیره OpenAI به‌تازگی گفته‌اند همچنان بر تصمیم خود برای برکناری «سم آلتمن»، با استناد به نگرانی‌ها مبنی بر ایجاد یک فرهنگ «سمی» در این شرکت، پایبند هستند. آن‌ها همچنین معتقدند که دولت‌ها باید بر شرکت‌های هوش مصنوعی نظارت کنند. «هلن تونر» (Helen Toner) و «تاشا مک‌کاولی» (Tasha McCauley) تنها زنان هیئت‌مدیره این شرکت بودند که چند ماه قبل آن را ترک کردند.

براساس گزارش اینسایدر، دو عضو سابق هیئت مدیره OpenAI می‌گویند که نمی‌توان به شرکت‌های هوش مصنوعی برای اداره‌کردن خود اعتماد کرد و مقررات شخص ثالث ضروری است.

هلن تونر و تاشا مک‌کاولی قبل از اینکه در ماه نوامبر (آبان 1402) از سمت خود کناره‌گیری کنند، در میان هرج‌ومرج برکناری سم آلتمن، عضو هیئت مدیره OpenAI بودند. البته آلتمن چند روز پس از برکناری، به سرعت دوباره مدیرعامل شد و پنج ماه بعد نیز به هیئت مدیره بازگشت.

اظهارات اعضای سابق هئیت مدیره OpenAI درباره سم آلتمن

هلن تونر و تاشا مک‌کاولی در مقاله‌‌ای در اکونومیست می‌گویند که باتوجه به ایجاد «فرهنگ سمی دروغ‌گویی» و انجام رفتاری که می‌تواند به‌عنوان «آزار روانی» تلقی می‌شود، همچنان بر تصمیم خود برای برکناری آلتمن ایستاده‌اند. آن‌ها معتقدند با بازگشت آلتمن در رأس کار، نمی‌توان به OpenAI اعتماد کرد تا خودش مسئول نظارت بر هوش مصنوعی باشد.

تونر و مک‌کاولی استدلال می‌کنند که برای موفقیت OpenAI در مأموریت اعلام‌شده خود به نفع «کل بشریت»، دولت‌ها باید مداخله و چهارچوب‌های نظارتی مؤثر ایجاد کنند. این دو عضو سابق هیئت مدیره زمانی معتقد بودند که OpenAI می‌تواند هوش مصنوعی خود را اداره کند، اما اکنون آن‌ها می‌گویند:

«براساس تجربه ما، اعتقاد داریم که شیوه خودگردانی نمی‌تواند به‌طور قابل‌اعتماد در برابر فشار انگیزه‌های سود بیشتر، مقاومت کند.»

این دو می‌گویند بسیار مهم است که سیاست‌گذاران در هنگام تدوین قوانین جدید، مستقل از شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی عمل کنند.

از زمانی که آلتمن به هیئت مدیره بازگشته، OpenAI درباره تعهد خود به ایمنی و حریم خصوصی مورد انتقاد قرار گرفته است. به‌تازگی نیز انتقاد «اسکارلت جوهانسون»، هنرپیشه مشهور هالیوود از صدای GPT-4o، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.