فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۴۵۱

اپل سه محصول خود را منسوخ کرد

اپل سه محصول خود را منسوخ کرد

اپل سه محصول خود یعنی آیپاد تاچ نسل 6 و iMac 2015 را قدیمی و آیفون 5 اس را منسوخ اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل امروز سه محصول را به فهرست محصولات قدیمی و منسوخ خود اضافه کرد که شامل آیفون 5s، نسل ششم آیپاد تاچ و مدل قدیمی‌تر iMac می‌شود. این برچسب‌ها متأسفانه پیامدهای ناخوشایندی برای کاربران این محصولات خواهند داشت.

اپل اکنون در سایت پشتیبانی خود، آیفون 5s را یک محصول «منسوخ» در سراسر جهان می‌داند؛ به این معنی که فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل، دیگر الزامی به ارائه تعمیرات یا سایر خدمات سخت‌افزاری برای این دستگاه ندارند. اپل می‌گوید پس از گذشت هفت سال از آخرین توزیع این محصول برای فروش، حالا این گوشی در دسته محصولات منسوخ قرار گرفته است.

اپل آیفون 5s را در سپتامبر 2013 عرضه کرد که ویژگی کلیدی آن، حسگر اثر انگشت Touch ID بود که در زیر دکمه هوم قرار داشت. این دستگاه همچنین مجهز به تراشه A7 بود که اولین تراشه آیفون اپل با معماری 64 بیتی بود.

آیپاد تاچ 6 و آی‌مک 2015 نیز به سرنوشت آیفون 5s اپل دچار شدند

نسل ششم آیپاد تاچ و نسخه آی‌مک 21.5 اینچی با صفحه‌نمایش رتینا 4K که در سال 2015 عرضه شد، اکنون به‌عنوان محصولات قدیمی طبقه‌بندی شده‌اند. بیش از پنج سال از توقف توزیع این دستگاه‌ها می‌گذرد. فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل می‌توانند تا دو سال دیگر به ارائه تعمیرات محصولات قدیمی ادامه دهند، اما تنها در صورتی که قطعات لازم در دسترس باشد.

نسل ششم آیپاد تاچ در سال 2015 عرضه شد و آخرین مدل این دستگاه بود. کوپرتینویی‌ها خط تولید آیپاد تاچ را در سال 2022 متوقف کردند. به‌نظر می‌رسد با عرضه مدل‌های مختلف آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو، اپل تصمیم به توقف عرضه چنین محصولی گرفت. بااین‌حال بسیاری از کاربرانی که قدرت خرید آیفون را نداشتند، با مبلغی به‌مراتب پایین‌تر آیپاد تاچ را خریداری می‌کردند که از نظر سخت‌افزاری به آیفون‌ها شباهت زیادی داشت. از طریق این دستگاه کاربران می‌توانستند به غیر از تماس تلفنی، بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های آیفون را اجرا کنند.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.