فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۸۲۴

رقیب نورالینک رکورد ایمپلنت الکترود را در مغز شکست

رقیب نورالینک رکورد ایمپلنت الکترود را در مغز شکست

​رقیب نورالینک با نصب بیش از ۴۰۹۶ الکترود در مغز انسان رکورد جهانی را در این زمینه شکست.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرکت«Precision Neuroscience» نام دارد که رکورد نصب رابط مغز و تراشه ۲۰۴۸ الکترود مربوط به سال گذشته را شکست.

تعداد بیشتر الکترودها سبب می شود داده های بیشتری به مغز منتقل و از آن دریافت شود و همین امر روی قابلیت های سیستم رابط تاثیر می گذارد. رکورد مذکور در آوریل ۲۰۲۴ میلادی و طی یک پژوهش بالینی در سیستم سلامت مانت سینایی در نیویورک ثبت شد.

Precision Neuroscience از رابط «لایه ۷ کورتیکال» استفاده کرد که یک ورقه میکروالکترود نازک است و طوری مهندسی شده تا بدون آسیب به بافت کورتکس مغز با آن منطبق شود.

این شرکت اعلام کرد با کمک این روش می توان هزاران کانال را با حداقل تهاجم به هر ناحیه روی سطح مغز ارسال کرد. هر مجموعه شامل ۱۰۲۴ الکترود است که قطر آنها از ۵۰ تا ۳۸۰ میکرون است.

Precision Neuroscience در بیانیه ای اعلام کرد: رابط پیشرفته مغز و رایانه نیازمند جمع آوری و پردازش انبوهی از داده های عصبی است که احتمالا چندناحیه از مغز را در بر می گیرد. رابط«لایه ۷ کورتیکال» ما قابلیت های مذکور را فراهم و همزمان ایمنی کاربر را تضمین می کند.

این میکروالکترودها هنگام پردازش اطلاعات مغز یا انجام فعالیتی، سیگنال های الکتریکی تولید می کنند. فناوری این شرکت می تواند سیگنال های مذکور در مقیاس میکرون را جذب کند و یک چشم انداز بی سابقه از فعالیت مغز فراهم کند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.