فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۶۳۶

اِنویدیا اپل را گرفت​

اِنویدیا اپل را گرفت​

پس از آنکه ارزش شرکت اِنویدیا از مرز ۳ تریلیون دلار گذشت، این غول تراشه‌سازی از اپل پیشی گرفت و به دومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از آنکه ارزش شرکت اِنویدیا روز چهارشنبه از مرز 3 تریلیون دلار گذشت، این غول تراشه‌سازی از اپل پیشی گرفت و به دومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شد.

به گفته رویترز، عبور انویدیا از اپل، نقطه عطفی در عملکرد شرکت‌های فعال در دره سیلیکون محسوب می‌شود؛ جایی که اپل از زمان عرضه آیفون در سال 2007 بر آن سلطه داشته است.

ارزش بازار انویدیا اندکی کمتر از شرکت فناوری نرم افزار مایکروسافت قرار گرفته است. سازنده سیستم عامل ویندوز همچنین یک بازیگر کلیدی در صنعت هوش مصنوعی (AI) است و بزرگترین سرمایه گذار در شرکت اوپن اِی‌آی OpenAI سازنده چت جی‌پی‌تی ChatGPT است.

بر اساس این گزارش، قیمت سهام انویدیا روز چهارشنبه با افزایش 5.2 درصدی به بیش از 1224 دلار رسید و ارزش این شرکت 3.012 تریلیون دلار ثبت شد.

ارزش بازار اپل در همین روز 3.003 تریلیون دلار اعلام شد. روز پنجشنبه، سهام هر دو شرکت اندکی کاهش یافت و ارزش بازار آنها را به همان سطح 2.98 تریلیون دلار رساند. مایکروسافت با 3.16 تریلیون دلار تا روز پنجشنبه با ارزش ترین شرکت جهان باقی مانده است.

افزایش ارزش انویدیا به برنامه‌های این شرکت برای تقسیم سهام ده به یک نسبت داده شده است. سرمایه‌گذارانی که سهام انویدیا را در پایان معاملات روز پنجشنبه داشتند، واجد شرایط دریافت 9 سهم اضافی برای هر سهم خود شدند.

به این ترتیب، ارزش سهام این شرکت با ضریب 10 کاهش می‌یابد و سهام را برای سرمایه گذاران خرد، ارزان و قابل خرید می‌کند.

رویترز گزارش داد که ارزش سهام انویدیا تا کنون 147 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته است، در حالی که تقاضا برای پردازنده‌های پیشرفته این شرکت بسیار بیشتر از عرضه است.

این  در حالی است که مایکروسافت و متا برای گسترش قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی خود در حال رقابت هستند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.