فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۴۸۲

اپل طبق گزارش‌ها به نخستین برند یک‌تریلیون‌دلاری دنیا تبدیل شد

اپل طبق گزارش‌ها به نخستین برند یک‌تریلیون‌دلاری دنیا تبدیل شد

دومینوی موفقیت اپل در بازارهای مالی پس از رویداد WWDC 2024، این بار به افزایش باورنکردنی ارزش برند این شرکت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل امروز با حفظ جایگاه خود به‌عنوان ارزشمندترین برند جهان برای سومین سال متوالی، توانست ارزش برندِ یک‌تریلیون‌‌دلاری را رد کند و با رشد ۱۵ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته، به اولین برندی تبدیل شود که به چنین ارزشی می‌رسد.

در رتبه‌بندی جدید Kantar's BrandZ، گوگل و مایکروسافت به‌ترتیب با ارزشِ برند ۷۵۳ و ۷۱۳ میلیارد دلار، پس از اپل در جایگاه دوم و سوم فهرست ارزشمندترین برندهای دنیا قرار دارند.

اپل با رونمایی هوش مصنوعی جدیدش در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴، علاوه‌بر جلب‌ توجه مجدد طرفداران محصولات این برند به‌ویژه انواع گوشی آیفون، تلاطمی را در بازارهای مالی ایجاد کرد و افزایش ارزش سهام و ارزش بازار و ارزش برند اپل را به‌دنبال داشت.

سال گذشته، انویدیا این جهشِ اپل در فهرست برندهای ارزشمند دنیا را تجربه کرد. با رونمایی انواع کارت گرافیک انویدیا مبتنی‌بر هوش مصنوعی، این برند مسیر رشد باورنکردنی را در بازارهای مالی طی کرد؛ رشدی که نه‌تنها هنوز متوقف نشده است؛ بلکه برای اولین‌بار، امروز این برند را با ارزشِ ۲۰۱ میلیارددلاری به جایگاه ششم فهرست ارزشمندترین برندهای دنیا رساند.

برند اوراکل نیز با وضعیتی مشابه انویدیا، برای نخستین‌بار در این فهرست جای گرفت. این برند با تکیه‌بر خدمات ابری مبتنی‌بر هوش مصنوعی و با رشد چشمگیر ۵۸ درصدی، به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار رسید تا اولین حضورش را در میان ۱۰ برند برتر جهان جشن بگیرد.

به‌گفته‌ی Kantar's BrandZ، این رتبه‌بندی با انجام بیش از ۴٫۳ میلیون مصاحبه با مصرف‌کنندگان در ۵۳۲ دسته و ۲۱٬۰۰۰ برند مختلف و در ۵۴ بازار انجام شده است. این وب‌سایت می‌گوید که جایگاه نخست اپل در این فهرست، تا حد زیادی مدیون توجه این برند به نیاز مخاطبان است.

 

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.