فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۹۹۰

اینترنت مصرفی مردم در دولت سیزدهم دو برابر شد +ویدئو

اینترنت مصرفی مردم در دولت سیزدهم دو برابر شد +ویدئو

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز -چه داخلی و چه خارجی- در ابتدای دولت نزدیک 5.5 تا 6 ترابیت بر ثانیه بود و الان به 12ترابیت بر ثانیه رسیده است. یعنی دوبرابر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز -چه داخلی و چه خارجی- در ابتدای دولت نزدیک 5.5 تا 6 ترابیت بر ثانیه بود و الان به 12ترابیت بر ثانیه رسیده است. یعنی دوبرابر شده است.

او افزود: ترافیک بین‌المللی ما تقریبا 50 درصد افزایش یافته است. ترافیک داخلی نیز از ۱.۸ ترابیت بر ثانیه در  ابتدای دولت 3 تا 4 برابر شده است و به بیش از ۵.۶ ترابیت بر ثانیه رسیده و بعضی روزها تا ۶ ترابیت بر ثانیه هم رسیده است.

به گفته زارع‌پور در کنار افزایش ترافیک بین‌الملل سهم سکوهای داخلی و ترافیک داخلی هم افزایش چشم‌گیری داشته است. تعداد کاربر فعال ماهانه سروش پلاس به بیش از 10 میلیون رسیده است

وزیر ارتباطات گفت: پیک ترافیک روزانه پیام‌رسان ایتا ۱۴ برابر شده است یعنی از ۱۹ گیگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت دیروز به نزدیک 280 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.  در قانون برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که تا پایان برنامه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به ۱۰۰ درصد برساند. امیدوارم شبکه ملی اطلاعات با شتابی که در دولت سیزدهم دنبال شد، در دولت چهاردهم هم دنبال شود.

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.