فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۳۱۲

رقابت چین و آمریکا برای افزایش نفوذ به قلب صنعت ریزتراشه جهان

رقابت چین و آمریکا برای افزایش نفوذ به قلب صنعت ریزتراشه جهان

هر چند که دو کشور چین و امریکا رقابت سنگینی را در توسعه ریز تراشه‌ها شروع کرده‌اند، ولی هر دو ابر قدرت میکروالکترونیک، سعی در نفوذ به کشور تایوان به عنوان قلب صنعت ریزتراشه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با ارسال کلیپی از توسعه میکروالکترونیک در دنیا اعلام کرد: در دهه‌های اخیر، ریزتراشه‌ها با نقشی حیاتی در فناوری‌های نوین و صنایع مختلف، به یکی از عوامل راهبردی در توسعه اقتصادی کشورها تبدیل شده‌اند. کشورها به دلیل وابستگی به واردات ریزتراشه‌ها و خطرات ناشی از مشکلات زنجیره تأمین در شرایط بحرانی مانند پاندومی کووید-۱۹، به تلاش برای خودکفایی در این زمینه گرایش پیدا کرده‌اند.

هرگونه اختلال در زنجیره تأمین این قطعات می‌تواند عواقب جدی برای صنایع کلیدی از جمله خودروسازی، تولید تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات به همراه داشته باشد.

در این راستا، برخی از کشورها مانند ایالات متحده و چین سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در تحقیقات و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به تولید ریزتراشه‌ها انجام داده‌اند. ایالات متحده با تصویب قوانین حمایتی و تخصیص بودجه‌های کلان به شرکت‌های داخلی سعی دارد توانمندی‌های تولیدی خود را افزایش دهد. در مقابل، چین با استراتژی‌های مشابه و سرمایه‌گذاری‌های گسترده در زیرساخت‌ها و آموزش نیروی انسانی ماهر، به دنبال کاهش وابستگی به واردات این محصولات از کشورهای دیگر است.

در این بین تایوان به عنوان قلب صنعت ریزتراشه، از اهمیت زیادی برخوردار است و چین و آمریکا برای افزایش نفوذ خود در این کشور تلاش می‌کنند.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.