خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۳۱۵

اولین تصویر از پهپاد رادارگریز و فوق پیشرفته دارپا منتشر شد

اولین تصویر از پهپاد رادارگریز و فوق پیشرفته دارپا منتشر شد

نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) اولین تصویر از پهپاد رادارگریز XRQ-73 موسوم به SHEPARD را منتشر کرد. این پهپاد برای دارپا (DARPA) ساخته‌شده و انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری میلادی اولین پرواز خود را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمونه اولیه پهپاد رادارگریز XRQ-73 به‌عنوان بخشی از برنامه X-Prime دارپا توسط Northrop Grumman و Scaled Composites ساخته شده است. طبق بیانیه نورثروپ گرومن، طول بال‌های این پهپاد بیش از 9 متر است و 567 کیلوگرم وزن دارد. همچنین XRQ-73 می‌تواند در ارتفاع 5500 متری با سرعت 463 کیلومتر در ساعت حرکت کند و محموله‌ای به‌اندازه 180 کیلوگرم را حمل کند.

دارپا و نورثروپ گرومن هنوز درباره نحوه کار این پهپاد جزئیات زیادی منتشر نکرده‌اند، اما در تصویر منتشرشده می‌توان برخی ویژگی‌های آن را مشاهده کرد. طبق این تصویر، XRQ-73 شکلی پهن و باریک دارد.

همچنین به‌نظر می‌رسد سیستم پیشرانه الکتریکی هیبردی آن که شامل چهار فن می‌شود و دو ژنراتور الکتریکی که با گازوئیل، بنزین یا سوخت هواپیما کار می‌کنند، داخل بال/بدنه پهپاد قرار گرفته است. دو ورودی هوای بزرگ در جلو و عقب آن نیز وجود دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که میزان قابل‌شناسایی بودن را کاهش می‌دهند.

نکته قابل‌توجه دیگر وجود دو حفره کوچک در پسارگیر بین ورودی‌های هوا است. احتمالاً برای نصب سنسورها یا محموله‌های دیگر از این حفره‌ها استفاده خواهد شد. لوله پیتوت بخش دیگر این پهپاد است که برای دریافت اطلاعات حین پرواز از آن استفاده می‌شود.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.