فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۴۰۰

معرفی پرفروش ترین برندهای موبایل در دنیا + جدول

معرفی پرفروش ترین برندهای موبایل در دنیا + جدول

سامسونگ و اپل به‌ترتیب با فروش ۵۳.۹ و ۴۵.۲ میلیون دستگاه گوشی، پرفروش‌ترین برندهای بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ بوده‌اند.

 به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به داده‌های منتشرشده، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲۸۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده که در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، رشد ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در رده‌بندی پرفروش‌ترین برندهای بازار، نام سامسونگ به‌عنوان برند برتر به‌چشم می‌آید.

سامسونگ، پرفروش‌ترین برند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴

طبق داده‌های IDC، کره‌ای‌ها همچنان جایگاه خود را در رده‌بندی پرفروش‌ترین برندهای بازار حفظ کرده‌اند و طی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴، با فروش تقریباً ۵۴ میلیون دستگاه، سهمی ۱۸.۹ درصدی از بازار فعلی دارند. این ارقام نشان می‌دهد که باوجود افزایش نیم‌میلیونی فروش گوشی، سهم سامسونگ از بازار حدود ۱ درصد کاهش یافته است. بااین‌وجود ممکن است با معرفی نسل جدید گوشی‌های تاشو، شاهد افزایش فروش سامسونگ طی ماه‌های آتی باشیم.

نمودار موبایل

اما از طرفی شیائومی با افزایش ۲۷ درصدی فروش خود نسبت به سال گذشته (۳۳.۲ میلیون دستگاه)، فاصله خود را با اپل کاهش داده و توانسته ۴۲.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند. به‌همین دلیل سهم این شرکت از بازار به ۱۴.۸ درصد افزایش یافته و تنها ۱ درصد با کوپرتینویی‌ها فاصله دارد. بااین‌حال رونمایی و عرضه سری آیفون ۱۶ طی ماه‌های آتی، می‌تواند به افزایش فروش اپل منجر شود و این اختلاف را بیشتر کند.

در ادامه لیست، نام دو برند چینی دیگر، یعنی ویوو و اوپو دیده می‌شود و به‌ترتیب ۹.۱ و ۹ درصد از بازار سهم دارند. البته ویوو توانسته بعد از شیائومی، بیشترین رشد فروش را نسبت به سال گذشته ثبت کند و در بازه زمانی یادشده نیز موفق به فروش ۲۵.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. 

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.