کد مطلب: ۹۴۲۲۱۷

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت

جدیدترین گزارش اسپید تست نشان می‌دهد میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی به ترتیب ۵۶.۷۶ و ۹۴.۱۶ مگابیت برثانیه بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

جدیدترین گزارش اسپید تست نشان می دهد میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی به ترتیب۵۶.۷۶ و ۹۴.۱۶ مگابیت برثانیه بوده است.

ین درحالی است که در آگوست(ماه قبل ازآن)میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۵.۸۰ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۹۳.۹۹ مگابیت برثانیه بوده است.

طبق این گزارش در نهمین ماه میلادی جاری میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۷.۳۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۵.۲۸مگابیت برثانیه بوده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط رده ۷۱ است. اما در رده بندی اینترنت ثابت جایگاه ایران با یک پله صعود رده ۱۴۳ ثبت شده است.

این در حالی است که طبق گزارش همین وب سایت در آگوست ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران به ترتیب ۳۶.۷۰ و ۱۴.۸۱ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین در این ماه جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط در رده ۷۰ قرار گرفته بود. اما در بخش رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جایگاه ایران با ۲ پله صعود به رده ۱۴۴ رسیده بود.

سکون در رده بندی اینترنت موبایل

در رده بندی سپتامبر اسپید تست از کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل رده یکم تا هفتم نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نداشته است. در صدر فهرست امارات متحده عربی با میانه سرعت ۴۱۳.۱۴ مگابیت برثانیه قرار دارد. پس از آن در رده های دوم ، سوم و چهارم به ترتیب قطر(۳۵۰.۵۰مگابیت برثانیه)، کویت(۲۵۷.۱۵مگابیت برثانیه)، کره جنوبی(۱۴۳.۱۱ مگابیت برثانیه) قراردارند. از سوی دیگر هلند با میانه سرعت ۱۴۲.۲۲ و دانمارک با سرعت ۱۳۳.۵۷مگابیت برثانیه در رده های پنجم و ششم قرار دارند.

در رده هفتم نیز نروژ با میانه سرعت ۱۲۹.۱۶مگابیت برثانیه قرار دارد.

بلغارستان با میانه سرعت ۱۲۹.۰۷ مگابیت برثانیه در رده هشتم قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته یک پله صعود کرده است. در مقابل عربستان سعودی با یک پله سقوط و میانه سرعت ۱۲۰.۷۴مگابیت برثانیه در رده نهم قرار گرفته است. رده دهم این جدول نیز مانند ماه گذشته به لوگزامبورگ با میانه سرعت ۱۱۹.۸۱مگابیت برثانیه تعلق دارد.

رشد ۳ پله ای اینترنت ثابت رومانی

در بخش اینترنت ثابت، سنگاپور با میانه سرعت ۳۰۵.۰۱ مگابیت برثانیه در رده یکم قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه آگوست یک پله صعود کرده است. امارات متحده عربی با یک پله سقوط و میانه سرعت ۲۹۹.۰۷مگابیت برثانیه در رده دوم قرار دارد.

رده های سوم تا نهم نیز هیچ تغییری نسبت به ماه قبل نداشته اند و به ترتیب عبارتند از : هنگ کنگ(۲۸۵.۲۳ مگابیت برثانیه)، شیلی(۲۷۳.۲۵مگابیت برثانیه)، آمریکا(۲۴۶.۳۳ مگابیت برثانیه)، تایلند(۲۳۳.۶۵مگابیت برثانیه)، فرانسه (۲۳۰.۳۴مگابیت برثانیه)، دانمارک(۲۲۳.۹۰ مگابیت برثانیه) و ایسلند(۲۱۱.۲۳ مگابیت برثانیه).

در رده دهم نیز رومانی قرار دارد که میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۲۰۸.۵۸مگابیت برثانیه و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۳ پله صعود کرده است.

 

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.