خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۶۳۹۹

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تبدیل خانه‌های تاریخی به هتل بوتیک در تبریز ۲۰۱۸

تبدیل خانه‌های تاریخی به هتل بوتیک در تبریز 2018

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از تبدیل مکان‌ها و خانه‌های تاریخی به هتل بوتیک خبر داد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: تعدادی از خانه‌های تاریخی بعد از طی مراحل اداری جهت حفظ بافت تاریخی و کارکرد گردشگری به هتل بوتیک تبدیل می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد حمزه‌زاده درخصوص کمبود هتل و رستوران در سطح شهر تبریز اظهار کرد: این مسئله تنها به آثار تاریخی منحصر نیست، ما در سطح استان یک سری کمبودهایی داریم.

وی افزود: در حال حاضر طی مجوزهای صادر شده، هتل‌هایی در حال ساخت است و بی شک دیگر در زمینه هتل و رستوران کمبود نخواهیم داشت.

حمزه‌ زاده با بیان اینکه ۲۸ هتل در دو سال آینده افتتاح می‌شود، تاکید کرد: ۲۸ هتل در حال ساخت بوده که در دو سال آینده قابل افتتاح و بهره‌برداری خواهند بود و ۲۵ هتل نیز مجوز ساخت گرفته‌ و در حال طی مراحل اداری برای ساخت هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی افزود: این ۲۸ هتلی که افتتاح می شوند، نزدیک سه هزار و ۵۰۰ تخت به تخت‌های استاندارد هتل داری‌ها اضافه می‌کند و در درجه‌های مختلف که سه ستاره چهار ستاره و پنج ستاره خواهند بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هتل بوتیک هتل‌های تاریخی با چیدمان و تجهیزات سنتی هستند، گفت: اخیرا این موضوع در شورای شهر مصوب شده و همچنین در تعرفه عوارض محلی شهرداری هم آمده که خانه‌های تاریخی و کلا بناهای تاریخی اعم از حمام‌ها و خانه‌ها تغییر کاربری پیدا کنند.

وی بیان کرد: متولی ساخت این هتل‌ها و رستوران‌های سنتی میراث فرهنگی خواهد بود منتهی از ارگان‌های دیگر نیز استعلام می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: اگر ساخت هتل در داخل محدوده شهر ایجاد شود نقشه آن به شهرداری می‌رود، شهرداری بعد از نظارت و کنترل نقشه‌ها را به میراث فرهنگی می‌فرستد و این نهاد هم پروانه ساخت صادر می‌کند.

حمزه‌ زاده با اعلام اینکه نزدیک بر۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بر ردیف صندوق‌ها مصوب شده، اظهار کرد: طرح ها به بانک معرفی شده‌ تا در تکمیل پروژه از تسهیلات بانکی آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که هتل‌های در حال ساخت چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: طبق زمان بندی این هتل‌ها در پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هتل‌هایی که در سال 97 به بهره برداری می‌رسد، از جمله هتل آزادی، هتل چهار ستاره‌ای که در جاده ائل گولی در حال ساخت است.

وی افزود: سه هتل پنج ستاره، سه ستار و چهار ستاره در جلفا، هتل چهار ستاره در شهر بناب، یک هتل در هادی شهر و یک هتل در اسکو و سیه رود و مابقی نیز در سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.