کد مطلب: ۱۹۹۸۳۷

اجرای نسخه جدید طرح ترافیک در تهران

اجرای نسخه جدید طرح ترافیک در تهران

دبیر کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران از اجرای نسخه جدید طرح ترافیک طی سال آینده در این شهر خبر داد.

محمد علی کرونی ضمن اشاره به این جمله که طرح ترافیک فعلی شهر تهران تا پایان سال جاری اعتبار دارد، افزود: این طرح از سال 1358 در این شهر آغاز و همچنان در حال اجراست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهارداشت: خواهی نخواهی با توجه به تحولات جدی در شهر تهران بایستی تصمیماتی برای تغییر رویکرد مدیریت ترافیک در این شهر گرفته می‌شد.

دبیر کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با اشاره به اجرای نسخه جدید طرح ترافیک در سال آینده گفت: طرح مزبور از پیشینه مطالعاتی سه تا چهار ساله برخوردار است.

وی در ادامه از وجود سالیانه 120 هزار سهمیه در طرح ترافیک فعلی شهر تهران خبرداد و افزود: سهمیه‌ای که برای مردم عادی در سطح شهر بصوت روزانه در نظر گرفته شده بود 20 هزار آرم بود و بقیه بصورت خاص به یک سری از نهادها و سازمان‌ها ارائه می‌شد.

کرونی بیان داشت: سقف طرح ترافیک در اختیار مردم در طرح جدید بصورت روزانه 40 هزار و این سقف برای نهاده‌ها، سازمان و موسسات 53 هزار سهمیه است.

وی اضافه کرد: سابق بر این با یک مبلغ جزئی‌تری سهمیه طرح ترافیک در اختیار سازمان و نهادها قرار می‌گرفت که در طرح جدید دستگاه‌های مزبور باید مبلغ را بصورت کامل پرداخت کنند.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تنها تفاوتی که نهادها و سازمان‌ها با 40 هزار سهمیه روزانه دارد اینکه در شرایط خاص برای مثال باتشدیدآلودگی هوا بایستی جلوی یکسری از ورودی‌های عادی و غیر ضروری گرفته شوداین دستگاه‌ها اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند.

وی افزود: جدا از این در طرح جدید برای کنترل تردد خودروها در شهر تهران چهار بازه ترافیکی (پیک وغیر پیک) تعریف شده است.

کرونی در ادامه ضمن اشاره به دوبازه پیک یعنی ازشش و نیم تا 10 صبح و 16 عصر به بعد اظهارداشت: اگر ورود و خروج افراد به محدوده ترافیک در این بازه‌های زمانی صورت گیرد باید بالاترین میزان مبلغ را پرداخت کنند.

وی یادآورشد: متولیان امر از این طریق به دنبال هدایت سفرهای روزانه به بازه‌های غیر پیک هستند تا بتوانند بحث ورود و تقاضای سفر به محدوده طرح ترافیک را مدیریت نمایند.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.