خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۵۸۰۴

مشکلات زیست‌محیطی پل خلیج‌فارس برای جنگل‌های حرا

مشکلات زیست‌محیطی پل خلیج‌فارس برای جنگل‌های حرا

استاندار هرمزگان گفت: اجرای پل خلیج‌فارس مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌کند و جنگل2های حرای قشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فریدون همتی در جمع خبرنگاران افزود: گل و لایی که به همراه مد دریا وارد جنگل حرا می‌شود در هنگام جذر از جنگل خارج می‌شود، اما اگر پل خلیج فارس اجرا شود این گل‌و‌لای پشت پل باقی می‌ماند و در دراز مدت برای جنگل‌های حرا مشکل ایجاد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج‌فارس به طول 2 هزار و 200 متر مشتمل بر پل، راه‌آهن، اتوبان و اسکله در صورت تکمیل جزیره قشم را از بندر لافت به بندر پهل در سرزمین اصلی متصل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: البته احداث پل خلیج فارس نقاط مثبت و منفی مختلفی دارد که در حال بررسی برای تعیین تکلیف آن جهت اجرا و یا جایگزینی با راه‌های دیگر از جمله تونل زیرزمینی است.

همتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد حفظ وضع موجود برای زیبایی جزیره قشم بهتر است و باید برای رفت و آمد خودروها، راه حل‌های دیگری را مانند افزایش نقاط تردد پیدا کرد.

وی افزود: به همین منظور برای سال جدید تمهیداتی برای افزودن تردد خودرو از طریق اسکله شهید باهنر بندرعباس اتخاذ می‌شود تا ترافیک در 2 نقطه توزیع شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با توجه به نزدیکی سال جدید و افزایش گردشگران داخلی به جزیره قشم، به فرمانداری شهرستان‌های خمیر و قشم و نیز سازمان منطقه آزاد قشم ابلاغ شد تا برای فراهم کردن رفاه بیشتر مردم تدابیری بیندیشند.

وی گفت: البته بخشی از مسائل به شرایط دریا مربوط می‌شود و در جذر و مد محدودیت‌هایی برای تردد به وجود می‌آید که مسافران و گردشگران باید با صبر بیشتر با مسئولان همکاری کنند، با این وجود باید برای رفاه حال مسافران امکاناتی در بندرهای لافت و پهل ایجاد شود.

همتی گفت: تقاضای مردمی برای الحاق هرمز به بندرعباس وجود دارد اما هنوز در عمل اقدامی صورت نگرفته است، با این حال باید به دنبال تحقق خواسته‌های مردم بود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.