کد مطلب: ۲۱۲۹۳۹

هوشمندسازی شهر تهران نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است

هوشمندسازی شهر تهران نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است

معاون شهردار گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد هوشمندسازی تهران، ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تهران و کاهش اتکا به درآمدهای ناپایدار است.

محمد فرجود، اظهار کرد: برای حرکت تهران به سمت هوشمند شدن به اعتبارات و سرمایه‌های زیادی نیاز است و به برنامه‌ریزی بلندمدت هم نیاز داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران توضیح داد: برای تامین این منابع باید شرایط فعلی شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری تهران را در نظر گرفت.

در واقع اگر بگوییم شهرداری تهران بودجه تمام پروژه‌ها درباره حرکت تهران به سمت هوشمندسازی را می‌تواند تامین کند؛ پاسخ منفی است.

وی بیان کرد: شهرداری باید از منایع دیگر برای تامین بودجه هوشمندسازی استفاده کند. این نهاد می‌تواند از مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های مشارکتی و حتی دعوت از مردم برای سرمایه‌گذاری بهره ببرد.

هوشمندسازی؛ بخشی جذاب برای بخش خصوصی

فرجود همچنین با اشاره به درآمدزایی پروژه هوشمندسازی و اینکه بازگشت سرمایه در آن قطعی است، افزود: یکی از ابعاد جدی این پروژه، ایجادی درآمدهای پایدار برای شهرداری تهران است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، افزود: تقریبا در هیچ کجای دنیا در کلان‌شهرها، این دولت‌ها و شهرداری‌ها نیستند که تمام سرمایه مورد نیاز برای اجرای یک پروژه کلان را تامین می‌کنند، بلکه این بخش خصوصی است که بار اصلی تامین بودجه را بر عهده دارد.

وی گفت: معمولا اینطور حوزه‌ها برای بخش خصوصی به دلیل آنکه بازگشت سرمایه در آن قطعی است، جذابیت زیاد و درآمدزایی دارد. معمولا درآمدهای این حوزه پایدار است و سنتی نیست و با درآمدهایی مانند تراکم‌فروشی بسیار متفاوت است.

فرجود در ادامه درباره کاهش اعتبارات هوشمدسازی در لایحه بودجه 97 شهرداری و انتقال آن بخشی از آن به بخش حمل و نقل اظهار کرد: سرفصل هوشمندسازی در شهرداری سر فصل مفصلی است، بنابراین این رخداد لزوما به معنای کاهش بودجه در همه بخش‌های هوشمندسازی نیست.

پیش‌تر اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه 97 شهرداری تهران، مصوب کردند که 180 میلیارد تومان از بودجه هوشمندسازی شهر کسر و به بخش حمل‌ونقل و ترافیک افزوده شود.

منبع: شهرداری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.