کد مطلب: ۲۲۶۴۵۷

تکذیب توقف قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی

تکذیب توقف قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، شبهات ایجاد شده در خصوص توقف قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را تکذیب و تاکید کرد که قیمت گذاری تجهیزات پزشکی متوقف نشده است.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، شبهات ایجاد شده در خصوص توقف قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را تکذیب و تاکید کرد که قیمت گذاری تجهیزات پزشکی متوقف نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر رضا مسائلی در اولین جلسه کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی در نیمه دوم فروردین ۱۳۹۷ درخصوص برخی شبهات در خصوص قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در روزهای گذشته گفت: بر اساس سیاست های کلی سلامت، جلوگیری از تقاضای القایی دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی از تکالیف وزارت بهداشت است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: استناد مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص عدم صلاحیت وزارت بهداشت برای قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی به مصوبه ۹۶/۰۴/۰۶ ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها است. لیکن بر اساس رویه حقوقی، مصوبه عام موخر ستاد هدفمندی‌سازی یارانه‌ها، ناسخ مصوبه خاص مقدم هیات وزیران در قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی نیست.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی تصریح کرد: وزارت بهداشت به منظور تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی اقداماتی را به عمل آورده که نسبت به پرداخت مطالبات تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی اقدام کند و وزیر بهداشت طی بخشنامه شماره، ۱۰۰/۱۲۰۳ مورخ ۳ بهمن ۹۶، نحوه پرداخت بدهی‌های دارو و تجهیزات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده است و علی‌رغم کمبود اعتبارات، تمامی ارکان دولت و وزارت بهداشت و بیمه‌ها در تلاشند تا پرداخت مطالبات تامین‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی انجام شود و گزارشات پرداخت مطالبات مذکور از سوی مسئولین بیمه و دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

بنا بر اعلام وبدا، مسائلی ادامه داد: در بحث قیمت‌گذاری، تاثیر نرخ ارز بر قیمت‌ها مورد توجه قرار گرفته است که در کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی طرح، مصوب و اعمال می‌شود. همچنین در بعضی از ملزومات پزشکی که قیمت‌ها نسبت به قیمت منطقه‌ای و بین‌المللی بالاتر است، بررسی‌ها بر اساس روال و فرمول‌های کارشناسی که اطلاع‌رسانی شده است، در دستور کار کمیسیون قیمت‌گذاری قرار گرفته است.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: نظر دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به منظور اظهار نظر به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.