خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۴۰۱۷

کیفیت کلی آب اهواز مطلوب نیست

کیفیت کلی آب اهواز مطلوب نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کیفیت کلی آب اهواز مطلوب نیست و ما به هیچ‌وجه از کیفیت آب اهواز دفاع نمی‌کنیم.

شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری این دانشگاه با اشاره به اینکه کیفیت آب اهواز شامل میکروبی، کلر و کیفیت کلی است اظهار کرد: از نظر میکروبی، 98 درصد آزمایشات میکروبی آب اهواز سالم است اما از نظر طعم، بو و ظاهر در بیشتر موارد قابل شرب نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: وقتی می گوییم آب از نظر میکروبی خوب است به این معنی نیست که کیفیت کلی آب مطلوب است.

سلمان‌زاده بیان کرد: مردم با بطری‌های متعدد از آب به معاونت بهداشتی این دانشگاه مراجعه کرده و شکایت از بوی نامطبوع و گل آلود بودن آب دارند که به آنها حق می‌دهم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: مردم به ناچار به تصفیه‌کن‌های خانگی روی می‌آورند یا آب شیرین را از کارگاه‌های آب شیرین کن و یا خودروهای سیار غیر‌استاندارد، تهیه می‌کنند.

وی گفت: مردم هزینه تهیه آب شیرین را که وظیفه شرکت آب و فاضلاب است، از جیب خود پرداخت و تصفیه کن برای منزل تهیه می‌کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد: تصفیه کن‌های خانگی نیز مشکلات متعددی دارند چون مردم فیلترها را به موقع عوض نمی‌کنند یا فقط فیلترهای سه گانه را عوض می‌کنند که منشا آلودگی میکروبی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: 80 درصد آب اهواز از طرح آبرسانی غدیر تهیه می‌شود و در چند ماه آینده با پیگیری کارگروه سلامت قرار است این رقم به 100 درصد برسد.

وی در خصوص دلیل نامطلوب بودن کیفیت آب اهواز اظهار کرد: تصفیه خانه‌های ما فرسوده هستند و مخازن نگهداری و توزیع آب مشکل دارد.

سلمان زاده اظهار کرد: به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب اهواز، نقاط تلاقی آب و فاضلاب بدون شک وجود دارد و به ویژه در ساعات افت فشار شبکه توزیع، مکش معکوس صورت می‌گیرد و امکان دارد آب از شبکه فرسوده فاضلاب وارد لوله‌ها شده و بوی نامطبوع ایجاد کند اما به دلیل وجود کلر میکروبی وجود ندارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.