کد مطلب: ۲۳۴۸۲۱

ورود سامانه جدید بارشی به کشور

ورود سامانه جدید بارشی به کشور

سامانه بارشی جدیدی مجددا از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور و سبب بارش باران و در برخی نقاط رگبار باران و رعد‌و‌برق می‌شود.

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها با نفوذ سامانه بارشی به کشور امروز در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های غربی و مرکزی خزر بتدریج دامنه‌های البرز شرقی و از اواخر وقت در شرق خزر، بخش‌هایی از شمال شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شدت بارش در روز شنبه در برخی نقاط آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی و گیلان است.

یکشنبه تداوم این شرایط در مناطق ذکر شده ادامه داشته و در بخش‌هایی از استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق، جنوب، کرمان و یزد بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در این روز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین و بخش‌هایی از استان البرز و تهران است.

روزهای شنبه و یکشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و کاهش دما در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز مرکزی رخ خواهد داد که این کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین 5 تا 8 درجه است.

بارش در روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه روزهای شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت می‌تواند طی امروز و فردا در برخی نقاط جنوب غرب سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.