کد مطلب: ۲۵۴۴۹۱

۴ برابر پولی که برای کتاب می‌دهیم، سیگار می‌کشیم

۴ برابر پولی که برای کتاب می‌دهیم، سیگار می‌کشیم

هر خانواده ایرانی به‌طور متوسط ۱۳۳‌ هزار و ۴۰۲ تومان برای دخانیات مصرف می‌کند. اگر این رقم را در ۲۵‌ میلیون خانوار ایرانی ضرب کنیم، متوجه می‌شویم که ایرانی‌ها در یک‌ سال بیشتر از سه‌ هزار و ۳۳۵‌ میلیارد تومان برای دخانیات هزینه می‌کنند.

هر خانواده ایرانی به‌طور متوسط ۱۳۳‌ هزار و ۴۰۲ تومان برای دخانیات مصرف می‌کند. اگر این رقم را در ۲۵‌ میلیون خانوار ایرانی ضرب کنیم، متوجه می‌شویم که ایرانی‌ها در یک‌سال بیشتر از سه‌هزار و ۳۳۵‌ میلیارد تومان برای دخانیات هزینه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر این رقم را برای هر روز به دست بیاوریم، متوجه می‌شویم براساس گزارش بانک مرکزی، ایرانی‌ها هر روز حدود ۹‌ میلیارد و ۲۶۴ ‌میلیون تومان برای سیگار و دخانیات مصرف می‌کنند.

بنا به گزارش وزارت ارشاد، گردش مالی کتاب در ایران سالانه ۳‌ هزار‌ میلیارد تومان است که ۲‌ هزار و ۲۰۰‌ میلیارد تومان از گردش مالی انجام‌ شده متعلق به کتاب‌های کنکور و کتاب‌های درسی است و در واقع گردش مالی کتاب‌های غیردرسی سالانه تنها ۸۰۰‌ میلیارد تومان است. این در حالی است که ایرانی‌ها سالانه حدود ۳‌ هزار و ۳۳۵‌ میلیارد تومان برای سیگار پول می‌پردازند.

به این ترتیب، اگر آمار کلی گردش مالی کتاب در ایران را درنظر بگیریم، متوجه می‌شویم مردم کشور ما برای خرید کتاب کمتر از سیگارشان پول می‌دهند. اگر بخواهیم در یک نگاه منطقی‌تر آمار کتاب‌های کنکور و درسی را از این بازار حذف کنیم، متوجه می‌شویم در ایران ۴,۱برابر کتاب برای خرید سیگار پول پرداخته می‌شود.

منبع: تابناک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.