کد مطلب: ۲۶۷۷۰۴

تهدید محیط زیست با رفتن به سمت کسب‌وکارهای غیررسمی

تهدید محیط زیست با رفتن به سمت کسب‌وکارهای غیررسمی

معاون وزیر کار با بیان اینکه مداخله ما در بازار باید به عنوان سیاست‌گذاری باشد و رفتار بخش خصوصی در این زمینه باید تنظیم شود گفت: امکان آسیب به محیط زیست با روش‌های غیر اصولی با رفتن به سمت کسب‌و‌کارهای غیررسمی به جای رسمی زیاد است.

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی آکادمی مشاغل سبز گفت: ظهور و بروز مشاغل سبز در کشور نشان‌دهنده فهم پیچیدگی سیاست‌گذاری که در بسیاری از کشورها دیده نمی‌شود و همین که ما به این موضوع می‌پردازیم، یک گام به جلو است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه در دوره رکود اقتصادی و همچنین با رفتن به سمت کسب و کارهای غیررسمی به جای رسمی امکان آسیب به محیط زیست با روش‌های غیراصولی زیاد است، گفت: مداخله ما باید به عنوان سیاست‌گذاری باشد و همچنین رفتار بخش خصوصی را باید در این زمینه تنظیم کنیم.

منصوری در حوزه مشاغل سبز بحث سیاست‌گذاری، سبز بودن کسب و کارها و آموزش‌ نیروی کار را مورد توجه قرار داد و گفت: در بحث سیاست‌گذاری طیفی از نادیده گرفتن تا توجه ویژه در تمام مستندات به سبز بودن دیده می‌شود. بی‌تعارف بخش اعظم سیاست‌گذاری ما نیازمند سبز شدن است.

معاون اشتغال ربیعی با بیان اینکه بخش اعظم کسب و کارهای ما نیز به سبز بودن بی‌توجه هستند و از آن فاصله دارند افزود:توجه به آموزش نیروی کار و مهارت آموزی بر مبنای اقتصاد سبز یک ضرورت است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.