کد مطلب: ۳۵۴۷۵۰

فرآیند رای‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه چگونه است؟

فرآیند رای‌گیری در انتخابات 11 اسفند ماه چگونه است؟

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، نحوه رای‌دهی فعالان اقتصادی در انتخابات روز 11 اسفندماه جاری را تشریح کرد.

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، نحوه رای‌دهی فعالان اقتصادی در انتخابات روز 11 اسفندماه جاری را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران در حالی روز شنبه یازدهم اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 18 عصر در محل هتل لاله تهران برگزار می‌شود، که برای اولین بار رای‌گیری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

ابراهیم بهادرانی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، در تشریح فرآیند رای‌گیری انتخابات دوره نهم، گفت: فعالان اقتصادی با در دست داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر از اتاق تهران امکان ورود به محل رای‌گیری را خواهند داشت.

وی با این توضیح که بر اساس بند 6/ 5 آیین‌نامه تشکیل و نظارت بر اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، تنها دارندگان کارت بازرگانی و عضویت حقیقی یا حقوقی اجازه رای خواهند داشت، افزود: در این دوره از انتخابات نیز به مانند ادوار گذشته، رای‌دهی غیابی و ارائه وکالت‌نامه قابل پذیرش نیست لذا صرفا به دارنده کارت بازرگانی و عضویت اجازه رای‌دهی داده خواهد شد.

بهادرانی افزود: در روز انتخابات و با شروع ساعت بازگشایی محل اخذ رای، ابتدا تطبیق کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی و حقوقی با دارنده آن توسط اپراتورهای مستقر در محل انتخابات صورت می‌گیرد و در صورت تطابق عکس و مشخصات کارت با دارنده آن، وی به زون‌های سه‌گانه برای دریافت کارت الکترال راهنمایی می‌شود. در این قسمت، سابقه کارت بازرگانی یا عضویت فعال اقتصادی و تطبیق میزان سابقه مستمر بر اساس آیین نامه، از سوی اپراتورها صورت گرفته و پس از احراز سابقه لازم، کارت بازرگانی یا عضویت فرد رای‌دهنده دریافت و به جای آن کارت الکترونیکی مخصوص رای‌دهی به وی اعطا می‌شود، در غیر این‌صورت و اگر میزان سابقه دارنده کارت بازرگانی و عضویت حقوقی کمتر از یک سال و عضویت حقیقی کمتر از 18 ماه باشد به وی اجازه ورود به زون‌های اصلی رای‌گیری داده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: افرادی که به آنها کارت الکترال داده می‌شود، به یکی از زون‌های اصلی رای‌گیری راهنمایی شده و در این محل، فرد رای‌دهنده پشت دستگاه ثبت رای قرار گرفته و کارت الکترال را روی قسمت مخصوص آن قرار می‌دهد. به این ترتیب، دستگاه الکترونیکی اخذ رای فعال می‌شود. در این مرحله، فرد رای‌دهنده کد نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود را وارد کرده و پس از رویت نام و تصویر نامزد و اطمینان از انتخاب، کد‌های بعدی را وارد می‌کند. در نهایت باید اتمام رای‌گیری را دوبار فشار دهد. پس از آن، رای او در حافظه دستگاه ثبت و برگه چاپی رای وی نیز صادر و وارد صندوق می‌شود. در این مرحله، فرآیند اخذ رای به پایان رسیده و فرد رأی‌دهنده به سمت میز تحویل کارت الکترال و دریافت کارت بازرگانی یا عضویت خود راهنمایی می‌شود و پس از پذیرایی در مرحله آخر، از محل رای‌گیری خارج می‌شود.

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تهران در پایان به صاحبان رای در این انتخابات توصیه کرد زمان شروع و پایات مهلت رای‌گیری در روز یازده اسفندماه جاری را به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا از ازدحام در محل رای‌گیری جلوگیری شود.

او تاکید کرد برابر مقررات آیین‌نامه دارندگان کارت‌های بازرگانی و عضویت حقوقی معتبر با حداقل یک سال سابقه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. مدت دوره عضویت صرفا برای کارت‌های عضویت حقیقی 18 ماه در نظر گرفته شده است.

منبع: روابط عمومی اتاق تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.