کد مطلب: ۳۸۲۱۲۰

محمدباقر نوبخت در دیدار با دبیر اجرایی جدید اسکاپ:

تحریم‌های آمریکا نماد تروریسم اقتصادی است

تحریم‌های آمریکا نماد تروریسم اقتصادی است

رییس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با دبیر اجرایی جدید کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا که نماد تروریسم اقتصادی است، افزود: همکاری‌های ایران با سازمان ملل متحد با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.

رییس سازمان برنامه و بودجه با خانم آرمیدا آلیسجابانا، دبیر اجرایی جدید کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه ( اسکاپ ) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت با خانم آرمیدا آلیسجابانا، دبیر اجرایی جدید کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) که به ایران سفر کرده است دیدار و گفت و گو کرد.

نوبخت، ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا که نماد تروریسم اقتصادی است، افزود: همکاری‌های ایران با سازمان ملل متحد با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت و ایران در این راستا به ایفای نقش قابل ملاحظه منطقه‌ای خود که بیان‌گر اهمیت و جایگاه ایران است در مناسبات بین‌المللی ادامه خواهد داد.

معاون رئیس‌جمهور، با ابراز خرسندی از همکاری‌های میان ایران و اسکاپ در حوزه‌های مختلف به ویژه توسعه مدیریت اطلاعات بلایا و تاسیس مرکز اپدیم، از همکاری دبیرخانه اسکاپ در راه‌اندازی و تاسیس این مرکز در ایران به عنوان یک مرکز وابسته به اسکاپ قدردانی تشکر کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، همچنین با اشاره به برگزاری موفق کنفرانس وزرای آسیا و اقیانوسیه برای مقابله با گرد و غبار در تهران و همچنین دوره کاهش مخاطرات لرزه‌ای در تهران و بم و سومین نشست شورای حکام، اجلاس عالی تخصصی-مشورتی در زمینه مدیریت اطلاعات بلایا را از جمله نمونه‌های موفق تعامل جمهوری اسلامی ایران با دبیرخانه اسکاپ ذکر کرد.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله اخیر سرپل ذهاب کرمانشاه، سیل‌های اخیر در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان در ادامه در راستای کاهش مخاطرات بلایا در چارچوب اپدیم فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی انجام شد که باید توسعه و گسترش یابد.

نوبخت در ادامه با اشاره به روابط خوب و طولانی میان جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه اسکاپ درحوزه‌های مختلف زیرساخت، اقتصادکلان، مدیریت اطلاعات بلایا، آمار و سایر زمینه‌های مورد همکاری، اعزام تیم‌های کارشناسی در چارچوب برنامه اقدام اپدیم را از نمونه‌های این روابط ذکر کرد.

معاون رییس‌جمهور ضمن یادآوری حمایت‌های مالی جمهوری اسلامی ایران در تاسیس و راه‌اندازی اپدیم، بر ادامه حمایت کشورمان از فعالیت‌های اپدیم تاکید کرد.

نوبخت گفت: ما انتظار داریم از نیروهای کارشناس و صاحب فن و تجربه ایران در بدنه اپدیم استفاده شود تا در کنار سایر نمایندگان و افراد با ظرفیت کشورها به ویژه کشور های عضو اسکاپ ایفای نقش کنند.

خانم آرمیدا سالسیا آلیسجابانا، دبیر اجرایی اسکاپ، وزارت برنامه‌ریزی توسعه‌ای و ریاست آژانس ملی برنامه‌ریزی توسعه‌ای اندونزی، عضویت در بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی و تدریس رشته اقتصاد دانشگاه اندونزی را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.