خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۳۴۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از سیل قم / تردد در جاده قم &#۸۲۱۱; اراک عادی است

آخرین اخبار از سیل قم / تردد در جاده قم – اراک عادی است

سیلابی که به طور ناگهانی عصر روز گذشته در استان قم اتفاق افتاد، تردد را در جاده قم – اراک با مشکل مواجه کرد که به نظر می‌رسد این مشکل برطرف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عصر روز گذشته بارش شدید تگرگ و باران در شهر قم موجب آب‌گرفتگی در خیابان‌ها و راه افتادن سیل در ورودی جاده قم- اراک شد.

شهرک قدس، یزدانشهر، خیابان لقمان و منطقه نیروگاه، از جمله مناطقی است که در آنها آب‌گرفتگی گزارش شده است.

براساس گزارش روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان، رودخانه قمرود نیز به روی خودروها بسته شده بود و هیچ ترددی در بستر بلوار زائر در جریان نداشت، پس‌زدگی آب در بالادست رودخانه قمرود در جاده اراک برای تردد خودروها مشکلاتی به وجود آورده است.

برنا نیز نوشته است که در پی بروز سیل، تعداد زیادی خودرو در آب گیر افتادند و یک خودرو هم واژگون شد.

به گفته پلیس راه، سیلاب از کارخانه متروکه چوب‌بری به داخل جاده وارد شد و تعدادی درخت شکسته را نیز وارد مسیر کرد.(ایسنا)

اما مدیرکل مدیریت بحران استان قم به تسنیم گفت: مسیر جاده قم ــ اراک پس از جاری شدن سیلاب، در کوتاه‌ترین فرصت بازگشایی شد و در این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشتیم.

محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: جاری‌شدن سیلاب جاده قم ــ اراک در بیش از ۵۰سال اخیر سابقه نداشته و بارش شدید باران به‌صورت نقطه‌ای در این منطقه پس از سال‌ها اتفاق افتاده است.

به گفته اروچی، نیروهای هلال‌احمر، افرادی را که در سیل گیر افتاده بودند نجات دادند و راهداری نیز به تعدادی از خودروها که در آب با مشکل مواجه شده بودند کمک‌رسانی کرد، در مجموع یک وانت‌بار با خساراتی جزئی از آب بیرون کشیده شد. عوامل راهداری همچنین اقدام به پاک‌سازی کف جاده و گل‌ولای به‌جای‌مانده از سیلاب کردند و از طریق مسیرهای جایگزین، خودروها را هدایت کردند.

وی افزود: شهرداری علاوه بر حضور بموقع در جاده، نسبت به جمع‌آوری آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی داخل شهر، اقداماتی انجام داد، با توجه به احتمال بارش بهاری، مسیر رودخانه تا اطلاع ثانوی بسته است و شهروندان از مسیر جایگزین برای ترددهای خود استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.