کد مطلب: ۴۹۴۸۶۶

درمان کرونا با داروی امام کاظم واقعیت دارد؟

درمان کرونا با داروی امام کاظم واقعیت دارد؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتر خود نوشت: هیچ دارو و فرآورده ای منسوب به امام کاظم(ع) یا با ترکیب مشهور به این نام به هیچ وجه از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای هیچ مورد مصرفی تا امروز تایید نشده و مطلب عنوان شده در این متن، کذب محض است!

به گزارش تجارت‌نیوز ، چیزی نمانده تا دوران کرونا در ایران یک ساله شود. در طول این مدت کرونا هزاران نفر کشته و مبتلا داشته است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا پیش از امروز 8 آذر 99، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.

همچنین مجموع جان باختگان این بیماری را نیز تاکنون ۴۷ هزار و ۹۵ نفر اعلام کرده‌اند.

اما از زمان آغاز دوران پاندومی کرونا راه‌های درمانی زیادی از سوی منابع مختلف پیشنهاد شده است. در این میان تبلیغ داروهای گیاهی و طب سنتی نیز از قلم جا نیفتاده و بازارشان گرم است. اما چه داروهایی؟ داروهایی که از سوی وزارت بهداشت تأیید نشده است و از سوی افراد غیرکارشناس تبلیغ می‌شود. یکی از این داروها نیز داروی امام کاظم (ع) است.

در این مورد کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتر خود نوشت: هیچ دارو و فرآورده ای منسوب به امام کاظم(ع) یا با ترکیب مشهور به این نام به هیچ وجه از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای هیچ مورد مصرفی تا امروز تایید نشده و مطلب عنوان شده در این متن، کذب محض است!

پیش‌تر نیز همهشهری در گزارشی از این دارو نوشته بود: «موضوع مؤثر بودن داروی گیاهی با عنوان داروی منتسب به امام کاظم(ع) از جمله داروها و نسخی است که از سوی برخی طرفداران طب سنتی مطرح شده و این موضوع باعث شده تا در جامعه بسیاری این دارو را به عنوان داروی درمانگر این بیماری عنوان کرده و بعضا هستند افرادی که معتقد هستند با مصرف این دارو می‌توان از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کرد.

مژگان تن ساز، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه تاثیر داروی منتسب به امام کاظم(ع) برای درمان کووید ۱۹ نیز هیچ سند علمی ندارد، گفت: این دارو در مرحله تحقیق و کارآزمایی قرار دارد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.