کد مطلب: ۵۴۲۷۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مخاطبان به وضعیت کاری رزیدنت‌ها / «بعدا پادشاهی می‌کنند»

واکنش مخاطبان به وضعیت کاری رزیدنت‌ها / «بعدا پادشاهی می‌کنند»

ماجرای مرگ رزیدنت‌ها به اواسط اردیبهشت برمی‌گردد. در آن زمان هیچ نهاد رسمی علت مرگ آنها را به صورت رسمی تائید نکرد. اما دستیاران پزشکی بعد از انتشار مرگ آنها به وضعیت کاری خود اعتراض کردند. آنها می‌گویند شیفت‌های طولانی مدت به ویژه در دوران کرونا آنها را از پای درآورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز جمعه هفته گذشته مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور از تشکیل دو کمیته برای بررسی مشکلات رزیدنت ها و بررسی خودکشی‌های اخیر، خبر داد و گفت:« دستیاران شیفت‌بندی‌های سنگینی دارند؛ رزیدنت‌هایی داشتیم که در طول شیفت بیهوش شدند و زیر سرم نجاتشان دادند.»

ماجرای مرگ رزیدنت‌ها به اواسط اردیبهشت برمی‌گردد. در آن زمان هیچ نهاد رسمی در مورد علت مرگ آنها حرفی نزد. اما دستیاران پزشکی بعد از انتشار مرگ آنها به وضعیت کاری خود اعتراض کردند. آنها می‌گویند شیفت‌های طولانی مدت به ویژه در دوران کرونا آنها را از پای درآورده است.

آنطور که رزیدنت‌ها می‌گویند به طور معمول هر رزیدنت ۱۵ کشیک در ماه دارد. اما این کشیک‌ها نه وقتی برای کار دیگر برای آنها می‌گذارد و نه در این مدت درآمد مناسبی نصیبشان می‌شوند. از سوی دیگر اجازه کار در خارج از بیمارستان را هم ندارند. شرایطی که به افسردگی آنها دامن می‌زند.

تجارت‌نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«غصه دستیاران پزشکی را نخورید. فردا که درسشان تمام شود ماهی پانصد میلیون از مریض‌های بدبختشان می‌گیرند.»

«کسانی که بهترین دانشگاه‌ها در سخت‌ترین رشته‌ها مثل مهندسی برق ۶ سال درس خواندند و فوق لیسانس گرفتند الان در اسنپ یا اداره کاری حقوق می‌گیرند بدون هیچ آینده‌ای چه باید بگویند؟! پزشکان کلا پرتوقع شدند.»

«چهارسال بخور نون و تره صد سال بخور نون و کره. چهار سال سختی می‌کشند بعد پادشاهی می‌کنند. پس بقیه شاغلین این مملکت چه باید بگویند؟»

«همین‌ها بعدا به وقتش پول پارو می‌کنند.»

کار زیاد زیردست پزشکان

«مشکل ما نداشتن یک مرجع کار درست هست که مردم توی شرایط سخت این همه سختی نکشند،تورم کمر تمام مردم را شکسته، هزینه ها با درآمد همخوانی ندارد.»

«بحث روی رزیدنت ها(دانشجوی پزشکی)است اونا نه مطب دارن و… فقط زیردست پزشک کار زیاد می‌کنند. پزشک هر وقت دلش خواست به مریض سر می‌زند و بقیه کارها را رزیدنت‌ها انجام می‌دهند.»

«بحث این است که یا شیفت شیفت رزیدنت‌ها را کم کنند یا دستمزدشان را بیشتر کنند.»

«این که دستیاران مجبورند این همه سختی تحمل کنند علتش اینست که وزارت بهداشت ورودی رشته پزشکی را زیاد نمی‌کند تا مبادا درآمد پزشکان عزیز کم شود. بار این انحصارطلبی هم روی دوش دستیاران خواهد بود.»

«در ایران فقط باید از رجال سیاسی باشی تا افسرده نباشی وگرنه همه به شکل‌های مختلف تحت فشار هستند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.