فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۴۸۸

ورود تهران به موج پنجم کرونا/ رستوران‌ها، عامل اصلی انتقال بیماری

ورود تهران به موج پنجم کرونا/ رستوران‌ها، عامل اصلی انتقال بیماری

به گفته فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونای استان تهران، پایتخت در حال تجربه موج پنجم کرونا است. استاندار تهران نیز گفته است: رستوران‌ها عامل اصلی انتقال بیماری هستند و باید بر فعالیت این اصناف نظارت شود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونای استان تهران گفت: در طول دو هفته گذشته‌ای که پشت سر گذاشتیم تعداد مراجعین سرپایی در تهران ۲۴.۴ درصد افزایش داشته و تهران در حال تجربه موج پنجم کرونا است.

وی در ادامه گفت: تعداد کل مراجعان اعم از بیماران بستری شده و سرپایی، ۲۰درصد افزایش داشته و تعداد بیماران بستری شده در بخش‌های عادی، در طول دو هفته اخیر حدود ۱۴درصد افزایش داشته، تعداد کسانی که در بخش ویژه بستری شدند نیز ۸.۸درصد و در هفته جاری میزان مرگ ومیر حدود ۱۳.۵درصد افزایش داشته است.

زالی افزود:نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه در تهران نسبت به هفته اخیر ۷۶درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را داشتیم، اما سوال این است که ما چرا داریم پیک پنجم را تجربه می‌کنیم؟ طبیعتا تشکیل شکل‌های جدید ویروس می‌تواند پاسخی براین سوال باشد.

مساله اصلی واکسیناسیون است

وی افزود: مساله اصلی ما در برابر کرونا، واکسیناسیون است و هرچه با تعلل بیشتر صورت بگیرد ما شاهد مرگ و میر بیشتر خواهیم بود و درصد ناچیز واکسیناسیون کنترل بیماری را نیز برای ما سخت کرده است. در کشور‌های همسایه ما، مقدار واکسیناسیون به عدد قابل توجهی رسیده و ما در منطقه تنها مانده‌ایم و باید دغدغه اصلی ما تولید واکسن باشد.

زالی در ادامه گفت: ما در همین سه هفته اخیر با واکسیناسیون رنج سنی بالای ۷۰ سال کاهش مرگ و میر در این سن را داشتیم.

واکسن داخلی نیاز ما را برطرف نمی‌کند

فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونای استان تهران افزود: به نظر من استراتژی ورود واکسن را داشته باشیم، چون که نیاز کشور ما را تولید واکسن‌های داخلی رفع نمی‌کند و واردات واکسن ضروری است. من احساسم این است که همه ظرفیت‌های فراسازمانی کشور در تولید واکسن بسیج نشده است.

وی افزود: مساله واکسن‌گریزی گونه دلتا هم در ابن میان وجود دارد، گونه دلتا واکسن‌گریز و مقاوم است و کسانی که دو دوز واکسن را زده باشند نسبت به این گونه مقاوم‌ترند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

رستوران‌ها عامل اصلی انتقال بیماری هستند

همچنین انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: تمام اصناف و ادارات موظف هستند که به دستور ستاد مقابله با کرونا توجه کرده و پروتکل‌ها و ظرفیت حداکثر ۵۰درصدی را رعایت کنند.

وی افزود: رستوران‌ها عامل اصلی انتقال بیماری هستند، بنابراین باید بر فعالیت این اصناف نظارت وجود داشته باشد و رعایت همه موارد ضروری است.

بندپی در ادامه گفت: هرکلاس و هر جمع بیشتر از ۱۵ نفری تعطیل است؛ و هر اظهارنظری در مورد این قضیه که مدیریت کرونا ضعیف است کاملا غیر منطقی است، چون آمار و ارقام چیز دیگری نشان می‌دهد ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.