فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۲۱۲۵

میانگین تزریق واکسن کرونا، روزانه ۷۱هزار دز

میانگین تزریق واکسن کرونا، روزانه ۷۱هزار دز

نزدیک به پنج ماه از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران می‌گذرد و تا پیش از امروز براساس اعلام مراجع رسمی، تنها شش میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دز واکسن کرونا تزریق شده است. در طول ۸۸ روز گذشته، به طور متوسط تنها روزانه ۷۱ هزار دز واکسن تزریق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، البته با توجه به تزریق دزهای اول و دوم، این عدد به معنی افراد واکسینه شده نیست.

۲۱ بهمن سال گذشته بود که واکسیناسیون با اولویت کادر درمان آغاز شد. نزدیک به سه ماه بعد، یعنی در هفتم اردیبهشت، واکسیناسیون از میان جمعیت عمومی یعنی همان فاز دوم، با اولویت قراردادن سالمندان در گروه سنی ۸۰ سال به بالا، کلید خورد.

قرار بود هر ۱۰ روز یک بار، با کاهش ۵ سال سن، گروه جدیدی به اولویت‌داران واکسن کرونا، اضافه شود. از آن روز، ۸۱روز می‌گذرد و هنوز تعداد زیادی از افراد ۷۰سال به بالا از واکسیناسیون جامانده‌اند و قرار است از فردا (دوشنبه) واکسیناسیون ۶۸سال به بالا شروع شود.

این در حالی است که بنا بر وعده‌های قبلی وزارت بهداشت، تاکنون باید واکسیناسیون سالمندان به‌طور کلی تمام می‌شد و واکسیناسیون افراد ۶۰سال به پایین آغاز می‌شد.پ

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تا پیش از روز یکشنبه، ۸۵هزار و ۶۹۴نفر به‌طور رسمی در اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند و با صعودی شدن روند ابتلا، کشور در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا قرار دارد.

با اینکه واکسیناسیون کادر درمان از اواخر بهمن سال گذشته آغاز شده بود اما وزارت بهداشت از ۲۵ فروردین امسال، آمار تزریق روزانه واکسن کرونا را اعلام کرد.

این آمار با تزریق ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دز شروع شد و تا روز گذشته به شش میلیون و ۷۲۶هزار و ۸۰۱دوز رسید. یعنی در ۸۸ روز گذشته به‌طور متوسط روزانه ۷۱هزار و ۱۸۳دوز واکسن تزریق شده است.

این در حالی است که وزیر بهداشت تأکید کرده بود که از شنبه، ۱۹ تیر، میزان تزریق روزانه به ۴۰۰هزار دوز می‌رسد.

منبع: همشهری

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.