فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۳۴۶۴

ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور

ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر، از ورود ششمین محموله واکسن کرونا به کشور از سوی این جمعیت خبر داده است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دیروز گفته بود که هفته آینده، حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن به کشور وارد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: ششمین محموله واکسن کرونا به کشور وارد شد که با ورود این محموله تاکنون جمعیت هلال احمر بیش از هفت میلیون دز واکسن وارد ایران کرده است.

وی با بیان اینکه این محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل وزارت بهداشت شد، گفت: در این مرحله یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا به کشور وارد شد.

قوسیان مقدم با اشاره مجموع واکسنی که جمعیت تا به حال وارد کرده گفت: جمعیت هلال‌احمر تا کنون بیش از هفت میلیون دز واکسن را وارد ایران کرده است.

۱۴ فروردین سال جاری مجوز واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت به هلال احمر داده شد و اقدامات اولیه برای واردات این واکسن به کشور انجام گرفت که تا کنون بیش از هفت میلیون دز واکسن را وارد کشور کرده است ( ایسنا ).

واردات ٢ میلیون و ۹۰۰هزار دز واکسن در هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دیروز گفت: هفته آینده حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن به دستمان می‌رسد. خوشبختانه با تامین واکسن، ما تا دیروز هشت میلیون و ٨٠٠ هزار دز واکسن توزیع کرده‌ایم و ۴٧٠ هزار دز واکسن برکت هم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

وی افزود: هفته آینده حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن به دستمان می‌رسد و پنجشنبه هم یک محموله واکسن وارد می‌شود. در مجموع در این هفته و هفته آینده هفت میلیون دز واکسن وارداتی خواهیم داشت.

روند صعودی واکسیناسیون

معاون وزیر بهداشت در شرایطی از شروع ثبت نام افراد ۶۰سال به بالا خبر داده که آمار روز گذشته وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند تزریق واکسن کرونا رشد صعودی داشته است.

در روز گذشته بیش از ۲۵۲ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است. براساس اعلام مرکز روابط ‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تا روز گذشته (چهارشنبه)، پنج میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر در کشور دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر همین اساس، تعداد دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۳۶ نفر نیز دز دوم واکسن کووید- ۱۹ را تزریق کرده‌اند. محاسبات از آمار روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به هفت میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۱۶ دز رسیده است ( همشهری ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.