کد مطلب: ۵۶۹۲۶۶

دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا برای محرم / اینفوگرافیک

دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا برای محرم / اینفوگرافیک

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری محرم ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پس از ساعت‌ها بحث کارشناسی، پیشنهادهای سازمان تبلیغات اسلامی را برای برگزاری مجالس عزاداری محرم ۱۴۰۰ ابلاغ کرد.

photo 2021 08 05 22 21 29

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محرم الزامی است

یک سخنران مذهبی نیز در این رابطه تاکید کرد: مداحان و منبری‌ها مردم را با گفته‌های خود دچار تضاد نکنند که چه خطر باشد چه نباشد باید جلسات برگزار شود و امسال باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها توجه داشت.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در مراسم سیاه‌پوشان مشترک کانون مداحان تهران، خانه مداحان اهل بیت (ع) و جامعه وعاظ در آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های ابلاغی برای برگزاری مراسم محرم باید رعایت شود، افزود: برخی می‌گویند حرم امام حسین (ع) شفا و امن است. شکی نیست؛ پس چرا در ورودی‌ها مردم را می‌گردند که بمب یا سلاحی همراه نداشته باشند. کرونا هم همین است، اما دیده نمی‌شود بنابراین باید مراقبت شود ( خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ).

برای محرم سنجیده اقدام کنیم

روز گذشته، حمید سوری، رئیس گروه واکنش سریع کووید۱۹ وزارت بهداشت، با اشاره به روند پیشروی کرونا در کشور، درباره روزهای آتی و مراسم پیش رو در ایام ماه محرم، ضمن هشدار نسبت به هرگونه تجمع در شرایط فعلی بیماری در کشور گفت: سوگواری ایام محرم قطعا لازم است اما شکل اجرای آن در شرایط اپیدمی مهم است. در کنار اینکه سلامت معنوی جامعه باید حفظ شود ولی باید سنجیده اقدام کنیم.

وی درباره شرایط کرونا در روزهای آتی با توجه به آغاز ماه محرم، بیان کرد: این موضوع بسیار نگران کننده است. زمانی گفته می‌شد که اگر ایمنی در برابر ویروس چه با واکسن و چه به صورت طبیعی به ۷۰ درصد برسد کنترل بیماری کامل می‌شود؛ درحالی که اکنون می‌بینیم ویروس هم دارد هوشمندانه برای بقای خود تلاش می‌کند؛ بنابراین واکسیناسیون قطعا به تنهایی برای کنترل اپیدمی کافی نیست و باید در کنار آن سایر اقدامات نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن، عدم شرکت در تجمعات و… را دنبال کنیم.

این اپیدمیولوژیست گفت: با ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها قطعا با وضعیت وخیمی بعد از مراسمات محرم روبه‌رو خواهیم بود که هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کند. به عنوان یک متخصص صلاح نمی‌دانم مراسم عزاداری امسال به شکل عادی برگزار شود ( ایسنا ).

سرایت‌پذیری ویروس دلتا در فضای باز

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز دیروز گفته بود امکان سرایت‌پذیری سویه دلتای کرونا در فضای باز، بسیار بالا است و افراد پرخطر حتما از دو ماسک استفاده کنند.

به گفته او، واریانت دلتا کرونا در محیط های باز در مقاله جدید منتشر می شود و افراد سالمند بهتر است در صورت لزوم با دو ماسک در سطح شهر تا حاضر شوند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

عکس: رکنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.