خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۹۸۲۱

سجاد گنج‌زاده مدال طلای خود را به مردم خوزستان اهدا کرد

سجاد گنج‌زاده مدال طلای خود را به مردم خوزستان اهدا کرد

سجاد گنج‌زاده، ملی پوش کاراته ایران سومین مدال طلای ایران را در المپیک کسب و به مردم خوزستان، همه مردم ایران، به دوست خوبم بهمن عسگری و جامعه کاراته تقدیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سجاد گنج‌زاده سنگین وزن کاراته ایران با شکست حریفی از عربستان در تاتامی المپیک توکیو نخستین مدال تاریخی کشورمان در این رشته را کسب کرد. گنج زاده درحالی پا به این رقابت‌ها گذاشت که از ناحیه دست چپ آسیب دیده بود.

کاراته‌کای وزن ۷۵+ کیلوگرم ایران به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت. او در فینال و در حالی که با ضربه پای چپ مبارز عربستانی بیهوش شده بود با دیسکالیفه شدن حریفش، قهرمان المپیک شد.

سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در دیدار فینال برابر طارق حامدی از عربستان در حالی که پس از یک دقیقه با نتیجه ۴ بر یک عقب بود با ضربه محکم پای چپ حریف عربستانی بر روی صورتش به روی تاتامی افتاد و در حالت بیهوشی قرار گرفت. گنج‌زاده سپس با برانکارد از تاتامی خارج شد.

پس از این اتفاق ۵ داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.

گنج‌زاده پیش از این در مرحله گروهی در مجموع با ۳ پیروزی و یک تساوی به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل اوگور آکتاش دارنده مدال برنز جهان و نفر نخست رنکینگ از ترکیه به روی تاتامی رفت و در پایان در دیداری سخت و حساس با نتیجه ۲ بر ۲ و با امتیاز سانشو به برتری رسید و به فینال راه یافت.

سجاد گنج‌زاده، ملی پوش کاراته ایران در مورد اینکه مدال خود را به چه کسی اهدا می‌کند، گفت: به مردم خوزستان، همه مردم ایران، به دوست خوبم بهمن عسگری و جامعه کاراته تقدیم می‌کنم.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.