کد مطلب: ۵۷۰۶۶۴

معلمان فعلا بازنشسته نشوند!

معلمان فعلا بازنشسته نشوند!

در شرایطی که معلمان، منتظر تصویب و اجرای نظام رتبه‌بندی هستند، معاون وزیر آموزش و پرورش به آنها پیشنهاد می‌دهد: فعلا بازنشسته نشوید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تصویب و اجرای لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان بیش از اندازه به درازا کشیده است؛ معلمان شاغل در انتظار تصویب این طرح و افزایش حقوق خود هستند؛ انتظاری که معلمان دارند، رسیدن حقوق به نود درصد دریافتی هیات علمی‌هاست که مسلماً این خواسته محقق نخواهد شد اما معاون وزیر آموزش و پرورش توصیه‌هایی برای معلمان دارد.

از ظرفیت‌های ماده ۱۰۳ استفاده کنید

الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره میزان خروجی نیروها و تعداد بازنشستگان سال جاری گفت: شمار آنها که تا اسفند ماه به بازنشستگی می‌رسند بالاست، اما با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری می‌توانند خدمتشان را استمرار دهند.

او افزود: با توجه به اجرای رتبه‌بندی، خیلی‌ها خودشان درخواست بازنشستگی نداده‌اند و توصیه ما این است که امسال و سال بعد اگر همکاری شرایط ادامه خدمت دارد، درخواست بازنشستگی ندهد زیرا رتبه‌بندی به هر شکلی، تصویب و اجرا می‌شود و اثرات خوبی دارد.

ترکمن بیان کرد: اما شمار آن دسته که بازنشستگی‌ آنها قطعی شده و حکم بازنشستگی‌شان اول مهر صادر می شود، حدود ۲۲ هزار نفر است.

معلمان ماه‌هاست که از سرگردانی انتقاد دارند و می‌گویند: انتظار داشتیم قبل از پایان کار دولت دوازدهم، رتبه‌بندی به سرانجام برسد و عاقبت کار معلوم شود اما این اتفاق رخ نداد.

منبع: ایلنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.