کد مطلب: ۵۷۲۸۶۷

معاون کل وزارت بهداشت:

روزانه ۲۲۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در کشور داریم

روزانه ۲۲۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در کشور داریم

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته ۲۳۰ هزار آزمایش و تست کرونا در کشور داشتیم که به اضافه مواردی که بدون تست مبتلا می‌شوند، ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران روزانه به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که با شیوع سویه کرونای دلتا، در علائم بیماری کووید-۱۹ شاهد تغییرات و بدنبال آن افزایش مرگ و میر هموطنان هستیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خیزهای بیشتر کرونا در آینده خبر داد و گفت که جهش های دیگری از کرونا در راه است.

سعید نمکی در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونای قم با تاکید بر اینکه نمی‌توان زمانی را برای پایان کرونا متصور بود، عنوان کرد: ویروس کرونا در آینده جهش‌های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس‌های آینده واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

او با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی‌تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه مبارزه با ویروس کروناست.

۲۲۰ هزار ابتلا به کرونا در روز

در همین حال معاون کل وزارت بهداشت در گفت و گویی اظهار کرد: علایم اولیه گذر از پیک پنجم را در ۱۴ استان کشور مشاهده می‌کنیم و امیدواریم با مراقب‌ها تا ۲ هفته آینده از این پیک سهمناک بگذریم.

ایرج حریرچی افزود: پیک پنجم کرونا در ایران ناشی از ویروس کرونا نوع واریانت دلتا به عنوان مسری‌ترین ویروس شناخته شده جهان است.

او دامه داد: با وجود نشانه‌های اولیه بهبودی شرایط، امیدواریم تعداد کشته‌های این پیک کرونا نیز کاهش یابد.

حریرچی با اشاره به پیش‌بینی برای هفته آینده گفت: متاسفانه در هفته گذشته ۲۳۰ هزار آزمایش و تست کرونا در کشور داشتیم که به اضافه مواردی که بدون تست مبتلا می‌شوند، ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران روزانه به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا می‌شوند.

او گفت: روند ابتلا و بستری در ۱۴ استان کشور ثبات یافته و شرایط کرونا در این استان‌ها رو به نزول است اما پیش‌بینی می‌شود که شمار فوتی‌ها نیز طی روزهای آینده روند صعودی نسبی داشته باشیم.

حریرچی تاکید کرد: رفتار مردم و مراسمات می‌تواند سرنوشت و آینده کرونا را در کشور مشخص کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.