فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۸۶۵۳۷

وزیر علوم خبر داد:

اعلام زمان دقیق بازگشایی دانشگاه‌ها

وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم با اشاره به چالش‌های پیش رو در عرصه آموزش عالی و بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند. دانشگاه‌ها باید از این تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرای آن مبذول دارند.

به نقل از روابط‌عمومی وزارت علوم وزیر علوم زلفی‌گل با اشاره به ضرورت چابک‌سازی سیستم اداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: این موضوع مهم باید سرلوحه فعالیت دانشگاه‌ها قرار گیرد. نسبت اعضای هیئت علمی به یاوران علمی (کارکنان) باید نسبت یک به یک باشد و برای رسیدن به این شاخص باید تلاش کنیم. امروزه توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایطی را رقم زده است که رسیدن به این شاخص میسر است.

مجوز تأسیس صندوق علوم و فناوری صادر شد

زلفی‌گل افزود: خوشبختانه مجوز تأسیس صندوق علوم و فناوری صادر شده و امیدواریم با تصمیم شایسته این صندوق برخی اهداف را در کاربردی کردن تحقیقات و پایان نامه‌ها، توسعه دیپلماسی علمی و تحقق نظام پیشنهادات بتوانیم محقق کنیم.

وی ادامه داد: تقویت علوم انسانی و پایه از اهداف و برنامه‌های اصلی ماست و امیدواریم رؤسای دانشگاه‌ها نیز به این امر توجه داشته باشند.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.