کد مطلب: ۵۹۴۳۰۶

اعزام نیروی کار ایرانی به فنلاند

اعزام نیروی کار ایرانی به فنلاند

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ایران آماده اعزام نیروی کار متخصص به فنلاند است، گفت: اعزام باید در چارچوب قرارداد مشخص و قانونمند باشد تا از مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «حامد فروزان» در دیدار مدیرکل امور بین‌الملل امور کنسولی وزارت امور خارجه فنلاند، اظهار کرد: ما روابط دیرینه‌ای با فنلاند داریم که می‌تواند یکی از فرصت‌های خوب را برای ادامه همکاری‌های بین دو کشور فراهم آورد.

او افزود: موضوعات مختلفی در حوزه‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد که امیدواریم با این نشست، سطح این همکاری‌ها بین دو کشور گسترش یابد.

فروزان، با بیان اینکه موانع متعددی نیز سر راه این همکاری‌ها بین دو کشور وجود داشته است، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت و همکاری سفیر فنلاند در ایران، تعداد زیادی از متخصصان ایرانی جذب بازار کار فنلاند شوند.

طبق اعلام مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر‌کل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال گذشته، اداره مهاجرت فنلاند، مجوز حضور ۱۷۹ نفر از متقاضیان کار ایرانی را در بازار کار صادر کرد و کشور ایران از نظر تأمین نیازهای بازار کار فنلاند در بین کشورهای خارجی رتبه یازدهم را دارد.

او با بیان اینکه در‌حال‌حاضر اعزام نیروی کار ازطریق کاریابی‌های بین‌المللی که از سوی این وزارتخانه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در ایران بیش از ۱۷۰ کاریابی خارجی وجود دارد که یکی از مؤسسات کاریابی ایران در هلسینکی هم حضور فعال دارد و فرایند انتقال کارجویان ایرانی را انجام می‌دهد.

فروزان افزود: علاقه‌مند هستیم که بخش خصوصی ایران در همکاری با مؤسسات خارجی فنلاند در زمینه اعزام نیروی کار فعال‌تر شود.

او تصریح کرد: بر‌اساس آمارها، حدود بیش از هفت هزار ایرانی در حوزه‌های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی در فنلاند مشغول فعالیت هستند و ایران هم از این نظر، جایگاه خیلی خوبی در کشورهای مختلف در اعزام نیروی کار متخصص تحقیقاتی، علمی و پژوهشی دارد.

فروزان ابراز امیدواری کرد که بر‌اساس برنامه تقویت استعداد که دولت فنلاند برای اعزام نیروی کار برنامه‌ریزی کرده است، درخصوص ارتقای سطح کیفیت اعزام نیروی کار ایرانی، نیز بتوانیم نیروی کار بیشتری را به این کشور اعزام کنیم.

او درباره کیفیت نیروی کار ایرانی نیز گفت: نیروی کار ایران، جوان و متخصص است که می‌تواند برای کشور فنلاند یک فرصت محسوب شود.

مدیر کل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم که قرارداد بین بخش خصوصی ایران و فنلاند نیز در این زمینه منعقد شود تا اعزام نیروی کار به فنلاند تسهیل شود.

او اظهار امید‌واری کرد: در اعزام نیروی کار متخصص و ماهر ایرانی به کشور فنلاند تسهیل‌گری صورت گیرد.

فروزان، همچنین اعلام آمادگی کرد: با کمک سفارت فنلاند، ارائه آموزش‌های مهارت و آموزش زبان به کارآموزان ایرانی قبل از اعزام صورت گیرد. او همچنین اعلام آمادگی کرد به‌منظور دسترسی سریع‌تر به بازار کار فنلاند، دفاتر حمایتی و هدایت نیروی کار ایرانی در فنلاند تأسیس شود تا ضمن پشتیبانی از نیروی کار ایرانی، نیاز بازار کار این کشور نیز تأمین شود.

آخرین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • من

    اینا دیدن مردم مهاجرت میکنن برای زندگی بهتر گفتن چرا بذاریم اینا برن کارکنن راحت بخورن این وسط مام یچیز گیرمون بیاد (مثل شیربها) قانونی خودمون میفرستیم هرموقع هم خواستیم برمیگردونیم دآمدشونم نصف نصف اینجور دیگه کسی راحت اونورآبم نتونه زندگی کنه ☺️?

  • منیره حاجی سلیمانی

    سلام کجا می تونیم ثبت نام کنیم برای این نیروی کار فنلاندو چه شرایطی داره