کد مطلب: ۶۰۹۸۹۹

ژاپن المپیک زمستانی چین را تحریم کرد

ژاپن المپیک زمستانی چین را تحریم کرد

ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد هیأت دیپلماتیک خود را به المپیک زمستانی پکن اعزام نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با اینکه آمریکا و دیگر کشور‌های غربی رفتار چین با اقلیت‌ها از جمله مسلمانان اویغور را علت تحریم این بازی‌ها عنوان کرده، اما ژاپن از نام بردن این موضوع به صراحت امتناع کرده است و پیداست که هدف از اصلی آنها از تحریم درباره روابط اقتصادی با چین است.

ژاپن اعلام کرده با اینکه هیات سیاسی به پکن اعزام نمی‌کند، اما مقاماتی که رابطه مستقیم با المپیک و ورزش دارند به چین خواهند رفت.

پیش از این، کانادا، انگلیس، آمریکا و استرالیا تحریم سیاسی بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی چین در سال میلادی آینده را اعلام کرده بودند. تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشور‌ها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی در افتتاحیه و طی بازی‌های آن حضور نخواهد داشت. آن‌ها مدعی شدند که این تحریم در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در چین است.

با این حال روسیه در واکنش به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن تاکید کرد المپیک باید از هرگونه سیاست بازی دور باشد. سئول نیز با تحریم این بازی‌ها مخالفت کرده و این اقدام را توهینی به چین تلقی کرد.

گفتنی است، بازی‌های المپیک زمستانی پکن قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار گردد. این رقابت‌ها از ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و در ۱ اسفندماه پایان می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.