کد مطلب: ۶۲۴۵۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت‌های کرونایی جدید وضع شد؟

محدودیت‌های کرونایی جدید وضع شد؟

قرار بود امروز ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید کرونایی را تعیین و اعلام کند. اما به نظر می‌رسد خروجی این جلسه برخی از توصیه‌های کلی بوده و دستورالعمل خاصی ابلاغ نشد. البته تصمیم‌گیری درباره محدودیت‌ها به مسئوللان استانی سپرده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که محدودیت‌های کرونایی مانند گذشته جنبه عمومی و سراسری ندارد. بلکه مسئولان هر استان درباره محدودیت‌هایی که باید وضع شود، تصمیم‌گیری کنند.

هفته گذشته اعلام شد که با توجه به سرعت رشد سویه امیکرون، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی جدیدی وضع می‌کند. بسیاری انتظار داشتند که این ممنوعیت‌ها مانند پیک‌های قبلی کرونا، به تعطیلی برخی از اصناف و مراکز فرهنگی و اقتصادی منجر شود. حتی زمزمه ممنوعیت تردد بین شهرها هم اعلام شد.

اما حالا ابراهیم رئیسی اعلام کرده که محدودیت‌های کرونایی جدید، مانند گذشته جنبه عمومی و سراسری ندارد. بلکه هر شهری که دچار مشکل می‌شود باید مسئولین استانی در همان محدوده نسبت به اعمال محدویت و یا تعطیلی تصمیم‌گیری کنند.

رئیسی تاکید کرده که با توجه به شیوع سویه اُمیکرون و شرایط متفاوت و خاصی که نسبت به سویه‌های قبلی دارد، می‌توان تعریف جدیدی برای شهرهای قرمز ارائه داد و البته تا زمانی که این تعریف انجام نشده، همچنان مقررات قبلی برای شهرهای قرمز موضوعیت دارد.

بر این اساس پس از این ممنوعیت و محدودیت سراسری مانند دفعات قبل وجود ندارد و هر استان به تنهایی درباره ممنوعیت و محدودیت‌های کرونایی تصمیم می‌گیرد.

آیا اصناف تعطیل می‌شوند؟

در پیک‌های قبلی کرونا، برخی از اصناف تعطیل شدند. به خصوص آن دسته از اصنافی که فعالیت آنها غیرضروری اعلام شد، تعطیل شدند. اما در پیک چدید خبری از تعطیلی اصناف نیست.

دبیر اتاق اصناف ایران هم اعلام کرده که دسته‌بندی مشاغل به طور کلی از بین رفته و بحث تعطیلی مشاغل در پیک‌های کرونا دیگر مطرح نیست. . برخی از مشاغل هیچ تجمعی ندارند و تکلیف آنها مشخص است. در مورد اصنافی مانند رستوران هم که افراد مجبور هستند ماسک خود را در بیاورند، یک سری دستورالعمل خاص اعلام شده و رعایت می‌شود.

به همین دلیل به نظر می‌رسد دستور جدید برای وضع محدودیت تازه برای اصناف وضع نشود. به خصوص که با توجه به افزایش واکسیناسیون کرونایی در ایران، مساله مدیریت هوشمند کرونا هم مطرح بود.

اما محدودیتهای دیگری برای فعالیت تاکسی‌ها اعلام شده. اینکه همه رانندگان تاکسی باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند و یا رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس و … اجباری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحيم

    اگه قرار باشه محدودیت اعمال بشه چه لزومی داشت که واکسن بزنیم

    • ناشناس

      چرا وقتی دزدگیر داره ماشینت باز دزد میزنه؟؟؟؟

  • ناشناس

    توروخدا مسافرتهای نوروزی لغو شود کل کشور کرونا جابجا میشود

  • ناشناس

    واکسن جلوی کرونا رانمیگیرد باید محدودیت باشد