خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۲۵۸۱

جدیدترین اخبار از جنگ اوکراین و روسیه/ شروط پوتین برای توقف جنگ

جدیدترین اخبار از جنگ اوکراین و روسیه/ شروط پوتین برای توقف جنگ

عملیات نظامی ارتش روسیه در منطقه دونباس اوکراین برای هفتمین روز متوالی ادامه یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین تحولات مربوط به هفتمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین چه گذشت؟

کرملین اعلام کرده که، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه شرایط خود برای توقف حملات علیه اوکراین را اعلام کرد.

بر این اساس پوتین بر لزوم به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک توسط دولت کی یف به عنوان شرط پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین تاکید کرد.

کرملین اعلام کرد که کی یف همچنین باید حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه را به رسمیت بشناسد و متعهد شود که در آینده از سلاح‌های هسته‌ای دست بردارد.

پوتین همچنین تاکید کرده که اوکراین به عنوان متحد غرب باید غیرنظامی و بی طرف شود.

حمایت ونزوئلا از روسیه

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از حمایت قدرتمندانه از مسکو خبر داد.
وی ضمن محکوم کردن اقدامات پیمان ناتو در برهم زدن ثبات، بر موضع ثابت خود مبنی بر اینکه گفتگو و تفاهم یکی از راه‌های حفظ صلح است، تاکید کرد.
مادورو پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه، نیز اعلام کرده بود از مسکو حمایت می‌کند.
وی همچنین با تاکید بر حمایت قدرتمندانه از اقدامات اصلی روسیه، بر اهمیت مبارزه با اقدامات برای گمراه سازی و فریبکاری تاکید کرد.

سلاح‌های مرگبار آمریکایی به اوکراین رسیده‌اند

الجزیره نوشت، باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد کمک‌های واشنگتن به کی‌یف در ارتباط با «سلاح‌های مرگبار»، به اوکراین رسیده است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا مدعی شد: رئیس‌جمهور بایدن پیشنهاد کمک ۶ میلیارد دلاری به اوکراین را به کنگره ارائه کرده است. کمک‌های ما به اوکراین شامل تجهیزات دفاعی و کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی وضعیت اتحادیه، درمورد اقداماتی برای کاهش اثرات عملیات روسیه صحبت خواهد کرد.

شبکه خبری الجزیره گزیده‌ای از سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت اتحادیه اروپا را منتشر کرده است.

بایدن مدعی شد: پوتین جنگی از پیش برنامه‌ریزی شده و غیرموجه را علیه اوکراین به راه انداخت و تلاش‌های دیپلماتیک را رد کرد. پوتین فکر می‌کرد که غرب و ناتو به جنگ او علیه اوکراین پاسخ نمی‌دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که پوتین جنگی غیرقابل تحریک علیه اوکراین به راه انداخت، مدعی شد: اما ناتو و غرب آماده بودند.

بایدن: پوتین نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار اوست

وی افزود: ایالات متحده آسمان خود را برای تمامی هواپیماهای روسی می بندد. من از تمامی ابزارها برای حفاظت از کسب و کارها و مصرف کنندگان آمریکایی در مقابل تحریم های اعمال شده علیه روسیه بهره خواهم گرفت.

جو بایدن در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت: رییس جمهور روسیه دچار اشتباه محاسباتی در اوکراین شده است. پوتین تصور می‌کرد می‌تواند اوکراین را ظرف چند روز به زانو در آورد، اما حالا می‌بیند که با دیواری مستحکم و قوی رو به روست که هرگز تصورش را هم نمی‌کرد.

ترکیه در تحریم‌های روسیه مشارکت نمی‌کند

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه تمایلی به مشارکت در تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ندارد.

چاووش اوغلو گفت: روسیه موافقت کرده است که درخواست خود را برای ورود کشتی‌های ثبت نشده به ناوگان خود در دریای سیاه پس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود تعهد آژانس بین‌المللی انرژی برای آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر، نفت بیش از ۷ درصد جهش قیمت داشت.

نورد استریم ورشکست شد

به گزارش الجزیره، رسانه سوئیسی اعلام کرد، شرکت سوئیسی مالک «نورد استریم ۲» اعلام ورشکستگی کرد و خدمات تمامی کارکنان خود را قطع کرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرده بود شرکت مستقر در سوئیس که خط لوله گاز نورد استریم ۲ را از روسیه به آلمان کشیده است، در حال بررسی پرونده ورشکستگی است. همچنین خبرها از اقدام این شرکت در اخراج کارکنانش حکایت دارد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، اپل از تعلیق فروش تمامی محصولاتش در فروشگاه آنلاین رسمی خود در روسیه خبر داد.( باشگاه خبرنگاران جوان )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.