خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۳۱۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش محدودیت واکسن‌نزده‌ها با سامانه ایران من

افزایش محدودیت واکسن‌نزده‌ها با سامانه ایران من

وضعیت سلامتی و واکسیناسیون اصناف و تاکسیرانی با سامانه ایران من استعلام می‌شود. با نزدیک شدن به نوروز ۱۴۰۱ مسافران نوروزی نیز از طریق این سامانه رصد می‌شوند. واکسن‌نزده‌ها با اجرای طرح محدودیت هوشمند مشمول جریمه می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اجرای محدودیت هوشمند کرونایی از طریق سامانه ایران من انجام می‌شود. حالا وضعیت واکسیناسیون مسافران نوروزی، اصناف و رانندگان تاکسی از طریق این سامانه استعلام می‌شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی را مجاز اعلام کرد. همه می‌توانند برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کنند به جز واکسن‌نزده‌ها. اما محدودیت‌ها برای مسافران واکسن‌نزده چطور اعمال می‌شود؟

استعلام واکسیناسیون مسافران نوروزی

کسانی که به صورت کامل واکسیناسیون کرونا را انجام نداده‌اند، با محدودیت کرونایی مواجه هستند. در حال حاضر شش تا هشت میلیون نفر در کشور واکسن نزده‌اند. از این میان حدود دو میلیون نفر از آنها صاحب پلاک خودرو هستند.

صاحبان پلاک خودرو که واکسینه نشدند در صورت تردد در جاده‌ها از طریق شناسایی دوربین‌های راهور ناجا یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. پیش از این محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: «این جریمه در صورت پرداخت نشدن، امکان دو برابر شدن دارد.»

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم درباره سفرهای نوروزی گفت: «اعتقادی به محدودیت‌های سخت سال‌های قبل نداریم که کلا همه امور و زندگی مردم دچار مشکل شود و مسافرت نروند.»

او ادامه داد: «طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور در حال اجراست. دیگر شاهد محدودیت‌های سابق نیستیم و مردم باید به زندگی خود بپردازند. اگر افراد واکسینه باشند، شدت بیماری در آنها بسیار کمتر است. بنابراین دیگر لازم به محدودیت‌های شدید دو سال گذشته نیست.» (وبدا)

شناسایی واکسن‌نزده‌ها با دوربین‌های پلیس راهور

سامانه ایران من در اجرای محدودیت هوشمند برای کنترل کرونا در کشور کمک می‌کند. این سامانه به وزارت بهداشت، وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت کشور و… متصل است.

قرار است سامانه ایران من به دوربین‌های ثبت تخلف پلیس راهور نیز متصل شود. از این طریق صاحبان پلاک خودرو در صورتی که واکسینه نباشند یا در وضعیت ابتلا به کرونا باشند، جریمه می‌شوند.

پلمپ ۳۰ روزه در انتظار واحد صنفی واکسن‌نزده

همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، کلیه اصناف و صاحبان واحد‌های صنفی ملزم هستند بعد از دریافت واکسن کرونا کد هوشمند(QR code) نشان سلامت و تایید واکسیناسیون را از سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir دریافت کنند. ضمن اینکه باید نشان سلامت را در معرض دید عموم نصب کنند.

در صورتی که یک واحد صنفی این شرط را اجرایی نکند، باید در مرحله اول منتظر اخطار کتبی باشد. در مرحله دوم و سب وم به ترتیمنتظر مسدود کردن پوز بانکی و پلمپ ۳۰ روزه باشد.

تعلیق مجوز رانندگان تاکسی که واکسن نزنند

روز چهارشنبه هم مرتضی ضامنی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: «مجوز فعالیت ۱۵ هزار راننده تاکسی که واکسن نزده‌اند تعلیق شد. با شروع طرح، ۲۴ هزار راننده واکسن نزده بودند اما حالا به این تعداد رسیدند.» (ایسنا)

وضعیت واکسیناسیون رانندگان تاکسی هم از طریق سامانه ایران من استعلام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.